نوشته شده توسط : هانی

فرآوری چوب در صنعت مبلمان – بخش دوم – خوگرپلاس

در ادامه مبحث فرآوری چوب، متأسفانه در اکثر کارخانه های چوب بری برای برش از الگوی برش مماسی استفاده می شود که به دليل سرعت بالاتر و تا حدی راندمان ظاهری بيشتر طرفدارانی دارد. 


در ادامه مبحث فرآوری چوب، متأسفانه در اکثر کارخانه های چوب بری برای برش از الگوی برش مماسی استفاده می شود که به دليل سرعت بالاتر و تا حدی راندمان ظاهری بيشتر طرفدارانی دارد.

 

اما در واقع راندمان نهايی بدست آمده برای توليدکننده به دليل ايجاد معايب زياد در چوب کاهش خواهد يافت.
از طرفی برش و نحوه قرار دادن گرده بينه های مختلف در مسير برش با يکديگر متفاوت است.

 

شخصی که عمل برش را انجام می دهد لازم است که از چوب و معايب آن و انواع چوب های واکنشی و تراکم بافت چوب دربخش های مختلف گرده بينه آگاهی داشته باشد. 

به عنوان مثال در چوب های واکنشی، تخته بايد به نحوی برش داده شود که چوب متراکم واکنشی با چوب طبيعی در يک تخته قرار نگيرد.

 

اين امر موجب تفاوت دانسيته در دو سمت يک تخته شده و اختلاف تنش در يک تخته ايجاد می کند که در هنگام خشک شدن موجب بروز معايبی مانند کج و تابيده شدن تخته خواهد شد.

 

پس از برش گرده بينه و تبديل آن به تخته بلافاصله بايد سطح تخته را از خاك اره پاك کرد زيرا اين بخش فضای بسيار مناسبی را برای تغذيه، فعاليت و رشد کپک ها و قارچ ها فراهم می کند.

غوطه ور شدن در آب

پس از در آب تميز کردن سطح تخته ها، در صورتی که قبلا غوطه ور نبوده اند، بايستی به استخر آب انتقال يابند.

 

نکته ايی که بايد بدان توجه کرد آن است که در هنگاميکه تخته ها در آب قرار می گيرند بايستی در ميان تخته ها فاصله مناسبی ايجاد شود تا ضمن جلوگيری از چسبيدن تخته ها به يکديگر، آب تمام تخته را فرا بگيرد.

 

برای تيمار تخته ها بهتر است که دمای آب ۴۰ الی ۵۰ درجه سانتيگراد همراه با گردش آب درون استخر باشد و اين شرايط به مدت ۱۰  الی ۱۵ روز ادامه داشته باشد.

 

در فرآوری چوب ، استفاده از استخر آب قبل از کوره دارای مزايا و محاسنی است. به طور مثال انجام تيمار حرارتی-رطوبتی تخته ها پيش از ورود به کوره چوب خشک کنی موجب کاهش بخش قابل توجهی از تنش های موجود در چوب می شود.

مزایای غوطه ور شدن چوب

در نتيجه عمليات خشک شدن در چوب با معايب کمتری ادامه خواهد داشت. با انجام اين تيمار دمای چوب تا حدی بالاتر رفته و آب به درون مغز چوب نفوذ پيدا می کند.

 

بنابراين سرعت انتقال حرارت به مغز چوب در هنگام خشک شدن افزايش يافته و چوب ها سريعتر خشک می شوند.

 

با اين عمل بخشی از قندهای پليمر نشده، قندهای ساده و نشاسته موجود در تخته که مورد علاقه حشرات و قارچ ها هستند از چوب خارج می شوند.

 

بنابراين چوب فرآوری شده دارای مواد مغزی کمتری برای حشرات و قارچ ها بوده و کمتر مورد حمله قرار می گيرند.

 

با غوطه ور شدن چوب در آب گازهايی چون دی اکسيدکربن و آرسنيک از آن خارج می شود و اين امر منجر به کاهش تنش در چوب می شود.

 

با توجه به اينکه بخشی از مواد قندی و ساير مواد موجود در چوب با غوطه وری در آب از آن خارج می شود و اين امر باعث کاهش تنش در چوب می شود.

 

همچنین کيفيت ابزارخوری چوب بهتر شده و رنديدن و بريدن چوب با سرعت بيشتری انجام می شود و در نتيجه آسيب ديدگی تيغ ها نيز کاهش می يابد.

 

حرکت رنگدانه های موجود در چوب در سطح تخته موجب همرنگی و يکنواختی چوب می شود که اين امر اهميت زيادی در توليد محصول يکرنگ و با کيفيت رنگ مناسب خواهد داشت.

خشک کردن در فرآوری چوب

بعد از طی ۱۰ تا ۱۵  روز تخته ها از استخر خارج شده  و داخل کوره چوب خشک کنی می شود. در اين مرحله نيز چيدمان صحيح تخته ها از اهميت بالايی برخوردار است. بايستی ميان چوب ها دستکهايی که دارای شيار نيز هستند قرار گرفته تا حرکت هوا و گرما به خوبی صورت پذيرد.

 

نکته ايی که در اين مرحله بايد رعايت شود مهار کردن چوب ها است که اين امر از پيچيدگی و تابيدن چوب جلوگيری می کند.

 

چوب خشک خارج شده از کوره چوب خشک کنی، چوب با کيفيت و مناسبی جهت کار در کارخانه های صنايع مبلمان، درسازی و کليه کارخانه های ساخت مصنوعات چوبی خواهد بود.

 

برای آشنایی با فروشندگان و عرضه کنندگان انواع چوب و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

عملیات فرآوری چوب در صنعت و مبلمان – بخش اول – خوگرپلاس

عملیات فرآوری چوب – فرآوری چوب به کليه مراحل آماده سازی چوب از زمان برش آن در جنگل تا توليد محصول نهايی اطلاق می شود. در واقع می توان گفت چوب فرآوری شده، چوبی است که عمليات قطع درخت و نگهداری آن در جنگل به نحو صحيح و علمی انجام شده است.

 

عملیات فرآوری چوب – فرآوری چوب به کليه مراحل آماده سازی چوب از زمان برش آن در جنگل تا توليد محصول نهايی اطلاق می شود.

 

در واقع می توان گفت چوب فرآوری شده، چوبی است که عمليات قطع درخت و نگهداری آن در جنگل به نحو صحيح و علمی انجام شده است. همچنین عمليات نگهداری، برش کاری، انجام تيمارهای لازم و چوب خشک کنی نيز به طور صحيح و متناسب با نوع مصرف انجام شده باشد.

 

از آنجاييكه وضعيت عملیات فرآوری چوب تأثير بسيار زيادی بر راندمان و کيفيت محصول نهايی دارد، در نتيجه لازم است تا توليدکنندگان اطلاعات مناسبی در اين خصوص داشته باشند.

عملیات فرآوری چوب در جنگل

عمليات فرآوری چوب در جنگل شامل زمان مناسب قطع درخت، جهت صحيح قطع، نگهداری صحيح گرده بينه ها در جنگل و نحوه انتقال آنها ازجنگل است. تمامی اين امور خارج از محدوده اختيارات تولیدکننده مصنوعات چوبی است. اما توليدکننده می تواند از زمان ورود چوب به کارخانه چوب بری عمليات فرآوری صحيح و مناسبی را  روی چوب مورد نظر اعمال کند.

 

بهترين زمان مناسب برای قطع درخت فصل زمستان است که فعاليت زيستی درخت در کمترين حد خود بوده و مواد قندی و نشاسته ای در کمترين ميزان خود قرار دارند.

 

از طرفی در فصل زمستان به علت شرايط جوی، قارچ ها و حشرات امکان آسيب رسانی کمتری را دارند. در اين فصل تنش های رشد نيز در کمترين حد خود قرار دارند و از طرفی به علت پوشيده بودن زمين از برف احتمال آسيب ديدن درخت در اثر برخورد با زمين کمتر است. قطع درخت بايد در جهتی باشد که در هنگام قطع کمترين آسيب به ساير درختان و نهال های جوان اطراف آن وارد شود.

 

با توجه به تشکيل بافت واکنشی بيشتر در جهت شمال درخت، لازم است جهت شمال را در سطح مقطع درخت مشخص کنيد. این امر باعث می شود تا در هنگام برشهای ثانويه الگوی مناسب برش برای گرده بينه انتخاب شود. همچنین از قرار گرفتن چوب شمال و جنوب در يک تخته جلوگيری شده و شاهد کمترين تنش در يک تخته خواهیم بود.

انتقال گرده بینه از جنگل در عملیات فرآوری چوب

درختان قطع شده را بايستی در اسرع وقت از جنگل خارج کرد و به کارخانه چوب بری انتقال داد. می بایست تا پيش از تخريب چوب توسط حشرات و قارچ ها و خروج رطوبت از گرده بينه، عمليات برش و تبديل گرده بينه به تخته انجام شود.

 

در برخی از کشورها، انتقال به وسيله شناور کردن گرده بينه در آب رودخانه انجام می شود که علاوه برصرفه جويی در مصرف انرژی موجب کاهش آسيب به درختان قطع شده می شود.  آب ازفعاليت قارچ ها و حشرات جلوگيری می کند ضمن اينکه اين امر مانع از خشک شدن و ترك برداشتن سطح مقطع گرده بينه می شود. حرکت درختان قطع شده در آب رودخانه موجب خروج برخی از قندهای پليمر نشده و مقداری از نشاسته موجود در چوب که مورد علاقه قارچ ها و حشرات است می شود و کيفيت محصول نهايی را بهبود می بخشد.

 

از آنجاييکه در کشور ما امکان انتقال گرده بينه با آب وجود ندارد بنابراين بايد به سرعت درختان قطع شده از جنگل خارج شده و شستشو شوند. این کار در استخرهای موجود در کارخانه های چوب بری و يا کارخانه های توليدکننده محصول، قبل از انتقال چوب به کوره انجام می شود.

 

در عملیات فرآوری چوب ، برش از اهميت بسيار بالايی در کيفيت محصول نهايی برخوردار است. لذا بايستی دقت لازم در برش گرده بينه های مختلف صورت پذيرد. انتخاب الگوی برش مناسب و جهت برش صحيح در گرده بينه های مختلف متفاوت است. بهتر است از الگوی شعاعی در برش استفاده کرد تا تخته های توليد شده کمترين عيب را در هنگام خشک شدن پيدا کنند.

 

برای آشنایی با فروشندگان و عرضه کنندگان انواع چوب و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.

 

منبع: ماهنامه صنایع چوب کاغذ



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

ابزارآلات – 10 سوال مهم در هنگام خرید انواع ابزارآلات

ابزارآلات از جمله مهمترین نیازهای ضروری واحدهای صنایع چوب و مبلمان هستند. 

صاحبان واحدهای صنایع چوب و مبلمان ، می بایست سالیانه هزینه های بسیاری را بابت خرید و نگهداری این محصولات بپردازند.  در نتیجه نیاز است که در هنگام خرید انواع ابزارآلات دقت بیشتری به خرج داده و بهترین محصولات را به لحاظ کیفی انتخاب کنند.

 

برخی از مهمترین سوالاتی که در این خصوص لازم است مطرح شود ، عبارتند از :

سوالات مهم در انتخاب ابزارآلات

  • آیا ابزار در نظر گرفته شده برای این کار ، به اندازه کافی دقیق و با کیفیت است؟
  • آیا این ابزار از نرخ تغذیه خوبی برخوردار بوده و کیفیت نهایی مورد انتظار را برآورده می کند؟
  • آیا ابزار مورد نظر به راحتی در دسترس است و میتوان آن را تهیه کرد؟ آیا در صورت بروز مشکل به راحتی می توان نسبت به تعویض ابزار اقدام کرد؟
  • هزینه اولیه ای که می بایست بابت خرید این ابزار نسبت به سایر محصولات مشابه پرداخت شود چقدر است؟
  • عمر انواع تیغه برش در ابزارآلات تا چه اندازه پیش بینی و در نظر گرفته می شود؟
  • هزینه نگهداری و سرویس این ابزار به چه صورت است؟
  • آیا سازنده ، واردکننده و یا عاملین فروش ، اطلاعات کافی و مفید در خصوص خدمات پس از فروش دارند؟
  • آیا توسط فروشنده گارانتی و شرایط تعویض مناسبی برای این محصول در نظر گرفته شده است؟
  • آیا تولیدکننده و یا فروشنده خدماتی برای تعمیر و نگهداری محصولاتی که به فروش میرساند ارائه می دهد؟
  • آیا تأمین کننده یا توزیع کننده به طور منظم با شما تماس می گیرد؟  و آیا به تمام سوالاتی که به دنبال آن هستید پاسخ داده می شود؟

در صورتیکه با رعایت موارد فوق ، ابزار مورد نظر انتخاب گردد ضمن افزایش کیفیت محصولات هزینه های تولید کاهش می یابد. 

 

برای آشنایی با فروشندگان و عرضه کنندگان انواع ابزارآلات صنایع چوب و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

سی ان سی – تجهیـز مـاشیـن آلات CNC به تکنـولـوژی هـای نـویـن

سی ان سی – در دهه های اخیر ماشین آلات CNC با تغییرات بسیاری مواجه شده و زمینه را برای بروز انقلابی در عرصه تولیدات صنعتی فراهم کرده اند. از سویی با ظهور انقلاب  صنعتی ماشین آلات  CNC به نرم افزارها و امکانات جدیدی مجهز شده اند که نتیجه آن دستاوردهای خوبی برای صنایع مختلف از جمله صنایع چوب بوده است.

 

امروزه زمینه بروز نوآوری و خلاقیت در بیشتر ماشین آلات سی ان سی قابل مشاهده است.
مزایای بهره گیری از تکنولوژی های نوین  در ماشین آلات CNC  به اندازه ای است که شرکت های کوچک نظیر واحدهای درودگری و کابینت سازی نیز درصدد دیجیتالی کردن تولیدات خود هستند.  بدینوسیله با بالا بردن قدرت رقابت و تولید در مقیاس بالا می توانند به بازارهای بیشتری نسبت به قبل دست یابند و به درخواست های بیشتری پاسخ دهند.

دوره تکامل

به این ترتیب نسل جدید ماشین آلات CNC برای پاسخ به نیاز طیف وسیع تری از افراد، از پیچیدگی کمتر و توانایی های بالاتری برخوردار است.
جدیدترین تکنولوژی های  حاضر در ماشین آلات CNC شامل دستگاه هایی چندمنظوره و انعطاف پذیر است که از ۳ تا ۶ محور حرکتی برخوردار هستند.
مدل دیگر این ماشین آلات، CNC هایی هستند که از قابلیت کار روی پانل های استاندارد تا اشکالی ۳۶۰ درجه برخوردارند.


در این سال ها بیشتر تولیدکنندگان CNC  قطعات کمکی را به دستگاه هایشان اضافه کرده اند تا بتوانند عملیات هایی نظیر چرخش، دریل و اره کردن را توسط آن انجام دهند.  ترکیب ماشین کاری ۵ محوره و فرآیند لبه چسبانی نیز دستاورد جدید ماشین آلات CNC  جدید  است.


امروزه ماشین آلات مورد استفاده در ساخت در و پنجره از قابلیت انجام فرآیندها به صورت یکپارچه و انعطاف پذیر برخوردارند که مرحله پردازش سطح را نیز به خوبی انجام می دهند.
در صنایع تولید الوار نیز اتفاقات خوبی در بخش ماشین آلات  CNC رخ داده که موجب بالا رفتن سرعت تولید با استفاده ۶ محور حرکتی شده است.

هوشمندسازی در سی ان سی

قابلیت های حرکتی جدیدی که به بیشتر ماشین آلات CNC  وارد شده است موجب افزایش سوددر تمامی مراحل و کاهش زمان تولید شده است.
هوشمندی، ادغام نرم افزارهای مختلف و چند محوره بودن ماشین آلات راهی جدید برای تسهیل فرآیند تولید و کاهش هزینه هاست.


در کل مسیر حرکت تولیدات جدید CNC در راستای دیجیتالی سازی است. بی شک انقلاب صنعتی چهارم که در سال های بعد تمامی سیستم های تولید را دگرگون می کند نقشی مهم در افزایش این جهت دهی خواهد داشت.
از سویی بیشتر تولیدکنندگان به دنبال ماشین آلاتی هستند که بتوانند قدرت رقابت آن ها را افزایش داده و موجب بهبود بهره وری در فرآیند تولید شوند.

برای آشنایی با فروشندگان انواع دستگاه سی ان سی و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

لبه چسبان – تأثیر خط اتصال ضعیف در کاهش کیفیت فرآیند لبه چسبانی

لبه چسبان – بسیاری ازمشکلاتی که موجب کیفیت پایین فرآیند لبه چسبانی می شود به دلیل لبه های ورقه شده ای است که از خط اتصال ضعیفی بین پانل و ورق های لمینت برخوردارند.
تجربه نشان داده است که با بهبود خط اتصال می توان به فرآیند لبه چسبانی با کیفیت بالا دست یافت.
در ادامه توجه شما را به نکاتی در این خصوص جلب می کنیم.

 

یکی از علل اصلی برگشت و مرجوعی پانل های لبه چسبانی شده، لبه های ورقه شده این پانل هاست.
اگر در هنگام برش و فرزکاری لبه های کار از یک سی ان سی روتر کند استفاده شود، موجب ضعیف شدن خط اتصال خواهد شد.
لب پریدگی لبه بالا یا پایین پانل ها که نتیجه تیغه کند دستگاه سی ان سی است در این کاهش کیفیت تأثیرگذار است. بعضی از سی ان سی روترها می توانند موجب ایجاد مشکلاتی در لبه پانل ها شوند.
در نتیجه هنگامی که این پانل ها لبه چسبانی می شوند، غلطک های فشار که بالای صفحه/پایین لبه تابیده را میبندند، موجب باز شدن لایه های کار می شوند.

استفاده از پیش فرز لبه چسبان

بیشتر شرکت ها به مشتریان خود توصیه می کنند که در هنگام خرید ماشین لبه چسبان، پیش فرز مخصوص آن را نیز خریداری کنند که می تواند مانع لب پریدگی در طول لبه چسبانی شود.

 

همچنین این عمل می تواند به حذف هر خطی که به هر دلیلی روی لبه ایجاد شده کمک کند. پیش فرز می تواند تا ۳ میلیمتر چوب را از بین ببرد. که معمولا می تواند حتی بزرگترین تراشه ها را نیز دریافت کند.

 

البته کاربر باید در هنگام کار با پیش فرز تغییر در ابعاد پانل را جبران کند.

 

اگر لبه چسبان شما پیش فرز دارد و از آن استفاده می شود و شما همچنان لب پریدگی دارید، ابتدا برش های قبل از پیش فرز را برای چسباندن و ایجاد سطح خوب چسب خوری و یا بیش از حد سایش بازرسی کنید.

اگر از ابزار الماسه در پیش فرز استفاده نمی کنید، باید آن را به کار بگیرید. تیغه های کاربیدی می تواند در یک زمان کوتاه به خصوص لبه های لایه شده را پوشش دهند.
از طرف دیگر ابزار برش الماسه می توانند از طول عمر بالایی برخوردار باشند. یکی دیگر از علل احتمالی لب پریدگی، عدم تعادل لبه پانل و غلطک کار است.

 

اگر زاویه غلطک به اندازه کافی در تماس نباشد، غلطک چسب تنها با لبه بالایی یا پایین تماس برقرار می کند.

 

از یک مربع دقیق استفاده کنید و لبه پانل را عمود بر غلطک تنظیم کنید. سریع ترین راه برای تنظیم و چک کردن غلطک اعمال چسب به صورت زیر است:

تنظیم و چک کردن غلطک اعمال چسب

  • یک پانل را در نزدیکی حداکثر ضخامت پذیرفته شده توسط لبه چسبان ایجاد کنید.
  • لبه را برش دهید و  بررسی کنید که آیا کاملا  عمود است و یا از یک پیش فرز استفاده کنید
  • پانل را روی دستگاه حرکت دهید تا تنها چسب روی لبه اعمال شود.
  • چک کنید که حتما” چسب در بالا و پایین لبه اعمال شده باشد.

در صورت لزوم، عمق عمود بر غلطک اعمال چسب را با توجه به مشخصات تولیدکننده تنظیم کنید تا یک پوشش در طول کل پانل اعمال شود.

 

اطمینان حاصل کنید که غلطک اعمال چسب به اندازه ۱ میلیمتر در تماس با پانل حرکت کند.
مورد دیگری که ممکن است موجب لب پریدگی شود مربوط به تیغه برش سی ان سی است.

 

اگر ابزار به مقدار کافی از پانل ها دور نشود ، زمانی که دستگاه در تماس با غلطک چسب است موجب لب پریدگی آن می شود.

 

حتی در مواردی که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست و نتیجه آن پس از خرابی در لبه های کار مشاهده میشود.

 

برای آشنایی با فروشندگان انواع دستگاه لبه چسبان و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

نکات موثر در رنگ آمیزی و پرداخت چوب و صفحات فشرده چوبی

رنگ کاری و پرداخت چوب از مهمترین مراحل ساخت یک محصول چوبی و یا صفحات فشرده چوبی محسوب می شود.
این مراحل که در زیبایی کار تاثیر به سزایی دارند موجب پنهان شدن معایب و قسمت های خراب و زشت آن شده و از نفوذ حشرات موذی و رطوبت به کار جلوگیری می کند.
اما پس از انجام این مراحل در برخی از موارد مشاهده می شود که کار به خوبی انجام نشده و مشکلاتی در آن مشاهده می شود که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد.

 

در ادامه به ارائه آن ها خواهیم پرداخت:

 

براي رنگ آمیزی، رنگ هاي مختلفي وجود دارند که بسته به نوع رنگ آمیزی انتخاب می شوند.
برای مثال اگر چوبی که مي خواهیم رنگ کنیم خوش نقش باشد و بخواهیم نقوش آن به چشم بیاید باید از رنگ های روشن که زیر آن دیده می شود استفاده کرد.
ولی اگر بخواهیم چوبی که نقوش جالبی ندارد و بتونه هم شده است را رنگ کنیم باید از رنگ هایی استفاده کنیم که سطح کار را طوری بپوشانند که زیر کار دیده نشود.
برای انجام عملیات رنگ آمیزی خوب و صحیح باید به چند نکته توجه کنیم:

درک ماهیت صفحات فشرده چوبی و تفاوت آنها با چوب

از آنجا که صفحات فشرده چوبی چوب های ناب واقعی نیستند و ترکیبی از ذرات خرده چوب و چسب می باشد، لذا بسیار سبک تر از چوب واقعی هستند.

 

صفحات فشرده چوبی از چوب واقعی ضعیف تر بوده و مستعد جذب رطوبت می باشند که جزء نقاط ضعف آن ها محسوب می شود.

 

در این میان به غیر از فرآیند رنگ آمیزی و پرداخت چوب با لمینت کردن و روکش دهی تخته ها می توان از جذب رطوبت کاست و مقاومت آن ها را نسبت به ضربه، رطوبت ، آب و …  تا حد قابل قبولی افزایش داد.

آماده سازی تخته برای رنگ آمیزی

قبل از اقدام برای رنگ آمیزی، سطح تخته باید توسط سنباده ساییده شود اما باید دقت کرد که در حین انجام آن به خود تخته صدمه و آسیبی وارد نشود چرا که موجب پوشش دهی نامناسب رنگ و تخریب ظاهر زیبای آن می شود.

استفاده اولیه از پرایمر

استفاده از یک پوشش پرایمر در اکثر پروژه های رنگ آمیزی خود یک اصل و پایه بشمار می رود.

 

استفاده از پرایمر به آماده سازی سطوح این تخته ها کمک شایانی می کند چرا که چسبندگی رنگ به سطح را به شدت بهبود می بخشد.

 

قبل از استفاده از پرایمر، این اطمینان حاصل شود که سطح تمیز و عاری از گرد و غبار باشد.

 

اگر هر گونه گرد و غبار بر روی سطح وجود داشته باشد، پرایمر به درستی به روی تخته نمی چسبد و این عملیات مجددا باید تکرار شود.

 

پس از اعمال پرایمر بر سطح تخته باید اجازه داده شود تا پرایمر کاملا خشک شده و سپس عملیات رنگ آمیزی انجام گیرد.

رنگ آمیزی اوراق فشرده چوبی

به عنوان مرحله آخر آماده سازی لازم است تا سطح تخته توسط کاغذ سنباده با دانه بندی 220-200 ساییده شود تا هر گونه زبری، پستی بلندی و ترک های ریز از روی سطح حذف شود.

 

پس از عملیات سنباده زنی نهایی رنگ آمیزی انجام می گیرد.
اما در برخی از موارد مشاهده می شود که به رغم انجام تمامی موارد مربوط به رنگ آمیزی و پرداخت چوب مشکلاتی در کار مشاهده می شود.

 

برخی از آن ها عبارتند از:

  • سوراخ های بین کار
  • اعمال نادرست پوشش روی کار
  • گوشه های نامناسب کار
  • تغییر براقی و ماتی سطح کار
  • تشکیل خطوط ضربدری روی سطح کار

برای آشنایی با فروشندگان صفحات فشرده و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

لولا آرام بند کابینت

لولا آرام بند کابینت یکی از کاربردی ترین لولاها در کابینت سازی و نجاری است.
این لولا در واقع یک لولا فنری (گازر) است که مکانیزم آرام بند دارد.

 

لولا آرام بند کابینت از دو بخش تشکیل شده است.
یکی روی بدنه کابینت نصب می‌شود و دیگری در میانه خود حفره‌ای دایره‌ای شکل دارد.

 

ورقه‌ای که در لولا کابینت به‌کار رفته است دارای ضخامت مناسبی است.
این باعث دوام و کارایی آن برای مدت زمان طولانی‌تری می‌شود.

 

همچنین فنرهای قرارگرفته روی این لولا باعث افزایش قدرت آن در هنگام باز و بسته شدن درب کابینت شده‌اند.

 

به دلیل تعبیه یک پمپ درون این لولای فنری (گازر) از بسته‌شدن ناگهانی درب کابینت و ایجاد صدا جلوگیری می‌شود.

 

همین امر باعث شده تا نام آرام‌بند را روی آن گذاشته شود.

 

از ویژگی‌های آرام‌بند کابینت می‌توان به رگلاژ آسان این لولا اشاره کرد.

 

به طوری که با پیچ شیاردار موجود بر روی لولا تنظیم درب کابینت به راحتی امکان‌پذیر است.

 

همچنین برای رگلاژ لولا روی بدنه کابینت می‌توان از پیچ کشویی تعبیه شده روی آن استفاده کرد.

مزیت لولا آرام بند کابینت

این لولا نسبت به سایر لولاها از مزایایی نظیر موارد زیر برخوردار است که خرید لولا آرام‌بند را مقرون به‌صرفه می‌کند:

 

۱. هنگامی‌ که درب کابینت در حالت باز قرار می‌گیرد، هیچ‌ ضربه‌ای به محل نصب پایه روی کابینت وارد نمی‌شود.

 

بنابراین پیچ‌های نصب شده لولا روی بدنه کابینت هرگز شل نمی‌شوند.
همچنین به بدنه کابینت نیز در طول زمان هیچ صدمه‌ای وارد نمی‌شود.

 

۲. در هنگام باز کردن درب کابینت، اگر درب در زاویه ۱۰ تا ۴۰ درجه از دست رها شود، برگشت درب به صورت آرام است.
همچنین صدایی از بسته شدن ناگهانی درب ایجاد نمی‌شود.

 

۳.در هنگام باز کردن درب کابینت می‌توان آن را در هر زاویه‌ای بین ۴۵ تا ۱۱۰ درجه نگاه داشت.
در نتیجه در صورت باز نشدن درب کابینت به صورت کامل، درب تا قبل از ۴۵ درجه روی دست‌ بسته نمی‌شود.

 

برای آشنایی با فروشندگان انواع لولا آرام بند و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

خانه چوبی

خانه چوبی در مقایسه با خانه هایی که با روشهای سنتی و با مصالحی نظیر آجر و بتون ساخته می شوند، بمراتب اکولوژیک و اقتصادی تر است.

چوب نه تنها بخشی از طبیعت است بلکه استفاده از آن برای طبیعت بسیار سودمند است.

خانه های چوبی از مصالح طبیعی ساخته می شوند. مصالح غیرنفتی که بازگشت پذیر و قابل تجزیه زیستی و بسیار اکولوژیک هستند.

چوب استفاده شده در سازه های پایدار عمدتا” از منابع صنعتی تامین می شوند. کارخانجات تولید چوب در ازای هر درختی که قطع می کنند، موظفند چندین درخت بکارند. برای آنها حفظ توازن طبیعی بسیار مهم است.

علاوه براین، ساختمان سازی با چوب، انرژی کمتری صرف می کند و تاثیرات مخرب کمتری بر محیط زیست دارد زیرا چوب Co2 را جذب می کند.

مزایای خانه چوبی

  • زیبایی و ایجاد حس آرامش
  • چارچوب سبک و مستحکم
  • قابلیت ساخت و نصب سریع
  • قابلیت جابجایی
  • عایق انرژی – خنک در تابستان و گرم در زمستان
  • عایق در برابر آلودگی صوتی
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • هزینه ساخت و نصب پایین تر
  • عمر طولانی


عمر ساختمان های فلزی و بتونی بصورت میانگین 40 سال است. درحالیکه در شمال اروپا خانه های چوبی در حال استفاده ای با عمر بیش از 200 سال وجود دارند. (خانه چوبی)


چند نکته:


در انتخاب چوب دقت کنید که کاملا” خشک باشد. رطوبت چوب باعث پوسیدگی آن می شود.

چوب های بکار رفته باید فرآوری شده باشد تا ازنفوذ حشرات و ایجاد خوردگی جلوگیری شود.

چوب های فرآوری شده، ضد حریق هستند بطوری که در اثر آتش سوزی چوب ها شعله ور نمی شوند.  

برای آشنایی با تولیدکنندگان خانه چوبی و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

خوگرپلاس – میز تغذیه جانبی برای اره نواری

ایده اضافه کردن میز تغذیه برای برش قطعات بزرگ و سنگین چوب توسط اره نواری می تواند بسیار موثر باشد.

 

میز جانبی تغذیه برای اره نواری به صورت آماده توسط شرکت های ماشین ساز به بازار عرضه نمی شود.

 

هدف این نوشتار ساختن میز تغذیه برای اره نواری توسط نجاران است که بسیار ساده و کاربردی است. 

این میز به سهولت قابلیت اتصال و یا جدا شدن از دستگاه را دارد و کاملا هم تراز با سطح میز کار است.

روش ساخت

به این منظور یک قطعه ورق ام دی اف یا تخته خرده چوب ملامینه، جهت سهولت حرکت قطعات چوب آماده کنید.

 

عرض این قطعه بهتر است به اندازه عرض میز کار باشد. 

یک قطعه چوب که طول آن به اندازه عرض ورق می باشد آماده کرده و به بدنه اره نواری پیچ کنید.

 

اتصال این قطعه چوب باید به نحوی باشد که پس از قرار دادن ورق روی آن، سطج ورق کاملا هم تراز با سطح میز کار باشد. 

 

ورق ملامینه را روی قطعه چوب پیچ کنید.
پیچ کردن ورق ملامینه روی قطعه چوب  این امکان را می دهد که به سهولت میز نغذیه را به دستگاه متصل کرد و یا از آن جدا کرد. 

 

یک قطعه ورق چند لایی را جهت اتصال به بخش بیرونی ورق ملامینه آماده کنید.
عرض آن بیشتر از عرض ورق ملامینه نباشد.

 

تخته چندلایی به دلیل ساختار لایه های متقاطع مقاومت استاتیکی بالایی دارد.
بهتر است در این بخش از تخته چندلایی استفاده شود. 

حالا میز تغذیه اره نواری شما که با کمترین هزینه ساخته شده است آماده استفاده می باشد. 

برای آشنایی با فروشندگان اره نواری و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

آشنایی با چوب گونه های درختان پهن برگ و سوزنی برگ – بخش دوم

درختان با توجه به شكل ظاهری و نوع چوب آنها، به دو گروه پهن برگ و سوزنی برگ تقسیم میشوند.

 

ادامه پهن برگان…

صنوبر

وزن مخصوص آن حدود 0/35 گرم برسانتی مترمکعب است. رنگ چوب آن سفید مایل به کرم تا زرد می باشد.

 

چوب آن نرم و در مصارف درهای کلافی، قطعات داخلی مبلمان، جعبه سازی، مدادسازی، پنجره سازی و غیره کاربرد دارد.

 

بلوط

وزن مخصوص آن بین 0/5 تا 0/85 گرم برسانتی متر مکعب است. رنگ چوب آن زرد مایل به شکلاتی تا قهوه ای می باشد.

 

چوب آن، در ساختمان سازی، بشکه سازی، درهای قاب و تنکه ای، پارکت سازی، کشتی سازی، صنایع روکش و غیره کاربرد دارد.

 

توسکا

وزن مخصوص چوب آن بین 0/55 تا 0/4 گرم برسانتی متر مکعب است. رنگ چوب تازه قطع شده آن سفید بوده که پس از مدتی به رنگ قرمز درمی آید.

 

توسکا چوبی سبك و نرم است و در صنایع تخته لایه و قسمت های داخلی مبلمان، در سازی،مدادسازی و غیره استفاده می شود.

 

ممرز

وزن مخصوص آن حدود 0/7 گرم بر سانتیمترمكعب اســت. چوبی ســفت و محكم دارد، و رنگ آن سفید مایل به كرم می باشــد.

 

كاربرد آن در ســاخت دســته ابزار و رنده های مختلف چوبی، چوب بیلیارد، مبلمان و غیره می باشد.

 

سوزنی برگان

این دسته از چوب ها عمدتا ً دارای برگ هایی سوزنی شكل بوده و فصل پاییز خزان نمی كنند.

 

چوب آنها اكثرا ً نرم است و به همین دلیل، به نرم چوب هم معروف شــده اند مانند چوب كاج.

 

البته در بین ســوزنی برگان، گونه های ســخت هم وجود مانند چوب ارس.

 

ســوزنی برگان در مقایســه بــا پهن برگان، نقــوش زیبایی نداشــته و عمدتا ً رنگ آنها روشــن اســت.

 

دو گونه ی مهم از ســوزنی برگان كه در صنایع چوب كاربرد فراوان دارد، كاج و نراد است.

 

برای آشنایی با فروشندگان و تولیدکنندگان انواع چوب و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()