نوشته شده توسط : هانی

فانتونی – گفتگو با فعالان صنعت چوب و مبلمان

بخش اول – امیر حسین کشاورز مدیرعامل شرکت صادر نما چوب


امیرحسین کشاورز دانش‌آموخته مهندسی صنایع و دارای مدرک DBA و فعال حوزه تجهیزات و یراق‌آلات صنایع مبلمان و کابینت آشپزخانه، برند فانتونی  است.  وی در حوزه کسب‌وکار خود، کیفیت محصول  را در درجه اول، خدمات پس از فروش را در درجه دوم، و قیمت را در درجه سوم اهمیت می‌داند.

 

کشاورز می‌گوید برای برند فانتونی با نگاه کلی برای هشت سال برنامه‌ریزی کردیم و خوشبختانه به هدف رسیدیم. ازنظر شبکه توزیع قوی هستیم. مشتریانمان شامل توزیع‌کنندگان فروشگاهی، تولیدکنندگان و انبوه‌سازان می‌شوند. او معتقد است ازآنجایی‌ که ساخت بسیاری از انواع مبلمان بدون یراق‌آلات امکان‌پذیر نیست یراق‌آلات محصول مهمی در حوزه مبلمان و کابینت است.

 

وی اضافه می‌کند بخشی از ارتباط این مجموعه با مخاطبان از طریق حضور در نمایشگاه‌ها و مجلات معتبر صنعت صورت می‌گیرد. از طریق فضای مجازی مثل تلگرام و یا اینستاگرام با مشتریان ارتباط بسیار خوبی برقرار می‌کنیم. حتی روش‌های نصب که در حوزه یراق‌آلات بسیار مبحث مهمی است  را به‌ راحتی می‌توان از طریق فضای مجازی با مشتریان به اشتراک گذاشت.

 

به اعتقاد او اخیراً مؤثرترین راه برقراری ارتباط با مشتریان و فروش فضای مجازی می‌باشد و می‌گوید راه ارتباط با مخاطبان در واقع درگذشته بیشتر حضور در مجلات و نمایشگاههای تخصصی و برگزاری سمینارهای تخصصی بوده است. اما امروز در کنار این‌ها حضور درفضای مجازی بسیار مؤثر و آسان است و تجربه ی بسیار موفقی بوده است. از دید امیرحسین کشاورز برای توسعه کسب‌وکار حضور در فضای مجازی لازم و بسیار مؤثر است.


برای آشنایی بیشتر با یراق آلات برند فانتونی و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

ماشین خراطی – Lathe

مقدمه

خراطی روشی برای تولید محصولات چوبی است. در این روش توسط ابزار و وسایل مختلف و به وسیله ماشین خراطی اشیای مختلف نظیر  پایه ، نرده و آباژور و ظروف مختلف ساخته می‌شود. به وسیله ماشین خراطی، می توان چوب را گرد کرد ، تراشید و به شکل های مختلف فرم داد.

انواع ماشین خراطی

ماشین  های خراطی معمولا ً سه نوعند:

  1. ماشین خراطی ساده
  2. کپی تراش دستی
  3. کپی تراش اتوماتیك

در نوع اول، کار با مغارهای دستی مخصوص خراطی انجام می شود و ماشین، تنها چوب را برای خراطی می چرخاند و عملیات فرم دهی دستی انجام می گیرد.

 

در نوع دوم، یك نمونه خراطی شده به عنوان مدل یا نمونه به ماشین بسته می شود و تیغه به صورت دستی بر روی مدل حرکت داده شده و قطعه کپی می شود. 

در نوع سوم، یك نمونه از چوب خراطی شده به ماشین بسته می شود و ماشین خود، به طور خودکار یك یا چند قطعه را مانند نمونه می تراشد؛ و از این رو «کپی تراش» نامیده می شود. در این نوع ماشین، دستور یا فرمانی که برای اجرای عمل کپی تراش به ماشین داده می شود، هم می تواند دستی باشد و هم اتوماتیك.

قسمت های مختلف ماشین خراطی و نحوه عملکرد آنها

  • بدنه
  • الکتروموتور
  • پولی های تبدیل دور
  • کلید قطع و وصل
  • سه نظام
  • مرغک چهارنیش
  • مرغک، پایه و ضامن آن
  • تکیه گاه مغار و متعلقات آن
  • سیستم انتقال نیرو

برای آشنایی با فروشندگان ماشین خراطی و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

تیغ اره – راهنمای انتخاب دندانه

کیفیت و سهولت برش و نیز عمر ماشین بستگی زیادی به نوع دندانه اره دارد. چنانچه آرایش درستی از دندانه برای تیغ اره خود انتخاب نکنید علاوه بر اینکه سطح برش صاف و مرتب به دست نمی آید از عمر ماشین نیز می کاهد.
دستگاه های اره متنوعی در صنایع چوب وجود دارد که همگی از تیغ اره استفاده می کنند. یکی از این دستگاه ها انواع اره های گرد است.

به همین دلیل در نوشتار زیر اشاره مختصری به نحوه انتخاب دندانه تیغ اره گرد شده است.

تیغ اره با دندانه تخت:
(Flat Top (FT

برای برش چوب پهن برگ و سوزنی برگ در راستای الیاف

دندانه با پخ ملایم چپ و راست:
(Alternative Top Bevel (ATB

برای برش چوب در جهت عمود بر الیاف و برش تخته چند لا

دندانه با پخ شدید چپ و راست
(Alternative Top Bevel Modified (H-ATB

برای برش ورق های با روکش ملامینه (بدون استفاده از خط زن)

تیغ اره با دندانه ترکیبی:
(Combination Tooth (4&1

برای برش چوب در جهات مختلف

دندانه پخ و صاف (دندانه خط زن دار):
(Triple Chip (TCG

برای برش ورق های ام دی اف، او اس بی

دندانه پخ و صاف کالیفرنیایی (دندانه خط زن دار):
(California Triple Chip (C-TCG

برای برش فارسی (تولید قاب و پنجره و در)

تیغ اره با دندانه کونیک:
(Cone Form (Conic

جهت استفاده در بخش خط زن

دندانه گلویی:
(Hallow Ground (HG

برای برش ورق های با روکش ملامین قابل استفاده در پانل بر عمودی

برای آشنایی با فروشندگان تیغه اره و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

خوگرپلاس – پلتفرم صنعت چوب و مبلمان

خوگرپلاس – پلتفرم صنعت چوب و مبلمان. پلتفرم خوگر به‌واسطه حدود چهار سال فعالیتش در حوزه ایجاد ارتباط آنلاین میان عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات حوزه مبلمان و دکوراسیون داخلی برای کلیه اهالی صنعت نامی آشناست.

 

در این حوزه برند جدیدی به نام خوگرپلاس به‌تازگی معرفی‌ شده که علیرغم ارتباط واضحش با خوگر به‌واسطه این‌که استارتاپ جدید و مستقلی است نیاز به معرفی دارد.

مهمترین ویژگی خوگر پلاس که بر پایه تجارب بدست آمده در خوگر و برای تکمیل ماموریت آن ایجاد شده این است که بر خلاف خوگر، یک پایگاه B2B است.

 

در واقع هدف از راه اندازی خوگرپلاس ایجاد بستری آنلاین برای ارتباط میان فعالان صنعت و تسهیل مبادلات میان آنها و درنهایت صرفه اقتصادی از این رهگذر برای ذینفعان است.

 

توضیحات بیشتر در خصوص این استارتاپ را از خلال پرسش و پاسخ با مهندس امیر اسفندیاری و دکتر داوود ربیع می‌خوانیم.

از اهداف و ضرورت ایجاد خوگرپلاس برایمان بگویید:

مهندس اسفندیاری: ضرورت استفاده از بستر فناوری روز برای تسهیل و اثربخشی بیشتر فعالیت‌های اقتصادی امروزه دیگر چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد.

 

فقط می‌ماند چگونگی انجام آن و لزوم ایجاد زیرساخت و فرآیندهای مناسب برای این امر مهم. از حدود 5 سال پیش با شناخت خوبی که از صنعت مبلمان داشتیم و ضرورتی که برای استفاده مؤثر از فضای آنلاین در ارتباطات این حوزه احساس می‌کردیم در این رابطه فعال شدیم و با ایجاد استارتاپ خوگر اولین قدم را برداشتیم.

 

خوگر هدفش را بازار عرضه و تقاضای مبلمان قرار داده بود و می‌خواست که پاسخی باشد برای ضرورت ارتباط آنلاین میان عرضه‌کننده و مصرف‌کننده.

 

اگرچه مشتریان اصلی خدمات خوگر تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا هستند که از این پایگاه برای عرضه محصولات خود استفاده می‌کنند اما درنهایت هدف همه دسترسی به بازار و مشتریان است و درنهایت پلتفرم خوگر همان‌طور که خودتان اشاره کردید یک پایگاه B2C است. 

اما عرضه تنها بخشی از زنجیره تأمین است. بخش بزرگی از این زنجیره فرایند طراحی و تولید محصول تا آماده‌سازی آن برای عرضه به بازار را در بر می‌گیرد.

 

این بخش اگر اهمیتش از بخش دوم بیشتر نباشد کمتر نیست. در این حوزه نیز عین همان مسئله‌ای که باعث ایجاد تفکر و راه‌اندازی خوگر شد وجود دارد.

 

ضرورت استفاده از امکانات و قابلیت‌هایی که فضای آنلاین در اختیار کسب‌ و کارها می‌گذارد برای شناسایی ظرفیت‌های موجود و برقراری تعامل و تبادل میان آنها.

 

چهار سال فعالیت خوگر باعث شد که بیش‌ از پیش در معرض نیازها و خواسته‌های تولیدکنندگان و مشکلات آنها در خصوص این نوع ارتباطات ضروری برای صنعت باشیم.

 

با توجه به تجربه موفقی که در خوگر داشتیم راهکاری مناسب برای آن تشخیص دادیم . به دلیل ماهیت B2B  این حوزه می‌بایستی جدای از خوگر به آن می‌پرداختیم.

 

ماموریت خوگر بر ایجاد شبکه سیستماتیک ذینفعان حوزه مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی بر بستر فن آوری روز می باشد.

 

اما بخش پایین‌دستی صنعت مبلمان یعنی تأمین کنندگان مواد اولیه، فروشندگان ماشین‌آلات و ابزار و یراق و ارائه‌کنندگان خدمات این حوزه نیز جزو ذینفعان حوزه مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی هستند.

 

از تجربه خوگر برای پاسخگویی به نیازهای این گروه استفاده کردیم و خوگرپلاس متولد شد. درواقع خوگرپلاس فاز دوم  تحقق مأموریت خوگر است.

معمولا ایده یک استارتاپ ازپاسخگویی به یک نیاز یا ضروت حل یک مسئله نشات می گیرد. مسئله ای که  خوگر پلاس در پی حل آن است  یا نیازی که می خواهد به آن پاسخ دهد چیست؟

دکترربیع : بشر، پس از طی دوران عظیم تحول کشاورزی، صنعتی و عصر اطلاعات ،به موج چهارم زندگی خود یعنی هوشمند سازی یا عصر مجازی  رسیده که قطعا” تحولی شگرف در زندگی اش خواهدبود.

 

بستر دنیای وب، به عنوان یک یار توانا، سریع و باهوش با دنیایی از اطلاعات در کنارمان خواهد بود و طبیعتا” کسب و کار و زندگی ما را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با رشد جمعیت در کره زمین و به‌ تناسب آن افزایش نیازهای بشری از یک‌ طرف و تراکم جمعیت در شهرها، رفته‌رفته با چالش بزرگی به نام عدم دسترسی کارآمد به منابع برای رفع نیازها روبرو خواهیم شد.

 

اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد؛ دراین دوران علیرغم این که به ازای هر نیاز پاسخ‌های گوناگون و متفاوتی از سوی افراد یا فعالان هر حوزه وجود خواهد داشت، با توجه به پراکنش محل سکونت انسان‌ها بدون دسترسی به منابع اطلاعاتی صحیح و شفاف امکان دسترسی به این پاسخ‌های متنوع  و بهره گیری از آنها  بسیارکاهش خواهد یافت.

 

در چنین شرایطی فقط و فقط دسترسی مناسب به کالاها و خدمات با کمک دنیای مجازی هوشمند امکان‌پذیر خواهد بود. 

 

کسب اطلاعات و همیاری در انتخاب بهترین گزینه و سرعت عمل با کمترین هزینه، نکات بارزی است که مدل‌های کسب‌وکار امروزی را شکل می‌دهد.

 

طبیعی است که در ایران عزیزمان نیز با برخورداری از منابع انسانی هوشمند و جوان، در این موج چهارم و تحول عظیم برای برآورده کردن نیازهای هموطنان، شاهد حرکاتی اساسی باشیم.

 

این مدل کسب‌وکار که این روزها زبانزد محافل علمی و صنعتی است، صنعت مبلمان را نیز متأثر نموده است.

 

مجموعه خوگر به‌عنوان پیشرو در این امر مهم با سابقه‌ای بسیار ارزشمند در ایجاد پایگاه اینترنتی در زمینه فروش مبلمان و دکوراسیون، تصمیم به تلفیق این سابقه باتجربه بالغ ‌بر سی سال در زمینه تولید صنایع چوب، تکنولوژی و ماشین‌آلات نمود.

 

با این پیوند، خوگرپلاس به‌عنوان پایگاهی آنلاین در خدمت همه فعالان صنعت مبلمان و چوب ایران شکل گرفت.

 

برای عرضه کالاها و خدمات در زمینه‌هایی نظیر مواد اولیه، ماشین‌آلات، ابزار و یراق‌آلات و همچنین انواع خدمات.

 

امید که در این زمینه نیز همچنان پیشرو باشد که با یاری خداوند و با حمایت خانواده بزرگ هنر صنعت مبلمان این حرکت به سرانجامی خوش خواهد رسید.

چقدر صنعت را آماده استفاده ازچنین ابزاری می بینید؟

مهندس اسفندیاری: نیاز برای تحول و استفاده از امکانات فناوری در مجموعه‌های اقتصادی ایجاد شده است.

 

علیرغم این‌ که بخش بزرگی از صنعت مبلمان در حال حاضر به‌ صورت سنتی عمل می‌کند ولی کم نیستند کسانی که با تکنولوژی روز سروکار دارند و یا علاقه‌مند به استفاده از آن هستند.

 

مطمئناً در ابتدا گروه کوچک‌تری که آمادگی بیشتری دارند از این امکان استفاده خواهند کرد ولی در طول زمان و با سرعتی که در تحولات مربوط به فناوری هست مطمئن هستیم که به‌زودی خوگر پلاس جای خودش را بازخواهد کرد.

 

البته همواره در کنار کسانی که مایل به استفاده باشند با ارائه خدمات و آموزش خواهیم بود.

این‌گونه بسترها که برای استفاده عموم طراحی می شوند و حرف یا شیوه جدیدی را مطرح می‌کنند دو نقش دارند یکی نقش اقتصادی و دیگری نقش مسئولیت اجتماعی و صنفی. در این خصوص جایگاه خوگرپلاس راچگونه می‌بینید؟

همانطور که شما هم به‌ نوعی اشاره کردید خوگر و خوگرپلاس درواقع  شبکه سیستماتیک ذینفعان حوزه مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی بر بستر فن آوری روز هستند.

 

تأکید می‌کنم همه ذینفعان حوزه مبلمان که شامل تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان کالا، ارائه‌کنندگان خدمات، مصرف‌کنندگان کالا و خدمات و کلیه کسب‌وکارهای مرتبط با این حوزه می‌شوند. 

مطمئناً اولین نکته مهم برای همه این گروه‌ها نیاز اطلاعاتی است.یعنی آگاهی از امکانات و خدمات موجود و دسترسی آسان به آن‌ها.

 

وجود یک پایگاه تجمیعی آنلاین از کالاها وخدمات با اطلاعات شفاف و دقیق  اولین چیزی است که می‌تواند یک تحول در عرصه اطلاع‌رسانی و افزایش دسترسی محسوب شود و هر یک از این گروه‌ها به‌نوعی می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.

 

قطعاً همین دسترسی به اطلاعات و فضایی که به‌ واسطه آن ایجاد می‌شود خود بستری برای رقابت سالم از یکسو  و همکاری و هم‌افزایی بیشتر میان کسب‌وکارهای رقیب یا مکمل یکدیگر ایجاد می‌کند. 

فرایند حضور در یک پلتفرم برای عرضه کالا یا خدمات به سراسر کشور بدون رودررویی مستقیم با مشتری شباهت‌هایی به فرایند صادرات دارد.

 

درواقع هر دو نوعی از فروش غیرحضوری و از راه دور محسوب می‌شوند. معتقدیم آمادگی که به‌واسطه همکاری متقابل میان خوگر یا خوگرپلاس و عرضه‌کننده برای حضور حرفه‌ای او در فضای آنلاین و در یک پایگاه تجمیعی ایجاد می شود.

 

این آمادگی یک گام به‌سوی صادرات است که آن‌ هم در حوزه هایی که ظرفیت آن وجود دارد بخشی از برنامه‌های آینده مدیریت این دو مجموعه است. 

یکی دیگراز خدماتی که  چنین مرجعی می‌تواند انجام دهد و بسیار موجب خوشنودی خود ماست ایجاد امکان دسترسی برابر به امکانات موجود از سراسر کشور است.

 

در حال حاضر نابرابری مشهودی در دسترسی به امکانات در شهرهای بزرگ و شهرستان‌ها و روستاها وجود دارد. 

خریدهایی که از نقاط بسیار محروم و دورافتاده از طریق پایگاه خوگر می‌شود نشان می‌دهد که امکان و درک استفاده از ابزارها و فناوری روز در بسیاری از این نقاط وجود دارد.

 

این کمک بزرگی به رفع نابرابری می‌کند. به‌خصوص که خوگر نیز با ایجاد امکان حمل رایگان در برهه‌های مختلف این امر را تشویق کرده است.

و سخن آخر:

دکترربیع: همان‌گونه که در قبل گفتم امیدوارم با یاری خداوند و با همراهی و همکاری خانواده بزرگ هنر صنعت مبلمان به‌ زودی شاهد دستاوردهای جدیدی با استفاده مفید وکارآمد از بستر فناوری روز باشیم. 

مهندس اسفندیاری: فضای استارتاپی فضایی فعال و پویا و بسیار خلاقانه است. خوشحالیم که دانش و چابکی این فضا را باتجربه و توانمندی‌های صنایع چوب، مبلمان و دکوراسیون درایران ترکیب کرده‌ایم و می‌توانیم منشأ خدماتی در این حوزه باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

خوگرپلاس – پلتفرم صنعت چوب و مبلمان

خوگرپلاس – پلتفرم صنعت چوب و مبلمان. پلتفرم خوگر به‌واسطه حدود چهار سال فعالیتش در حوزه ایجاد ارتباط آنلاین میان عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات حوزه مبلمان و دکوراسیون داخلی برای کلیه اهالی صنعت نامی آشناست.

 

در این حوزه برند جدیدی به نام خوگرپلاس به‌تازگی معرفی‌ شده که علیرغم ارتباط واضحش با خوگر به‌واسطه این‌که استارتاپ جدید و مستقلی است نیاز به معرفی دارد.

مهمترین ویژگی خوگر پلاس که بر پایه تجارب بدست آمده در خوگر و برای تکمیل ماموریت آن ایجاد شده این است که بر خلاف خوگر، یک پایگاه B2B است.

 

در واقع هدف از راه اندازی خوگرپلاس ایجاد بستری آنلاین برای ارتباط میان فعالان صنعت و تسهیل مبادلات میان آنها و درنهایت صرفه اقتصادی از این رهگذر برای ذینفعان است.

 

توضیحات بیشتر در خصوص این استارتاپ را از خلال پرسش و پاسخ با مهندس امیر اسفندیاری و دکتر داوود ربیع می‌خوانیم.

از اهداف و ضرورت ایجاد خوگرپلاس برایمان بگویید:

مهندس اسفندیاری: ضرورت استفاده از بستر فناوری روز برای تسهیل و اثربخشی بیشتر فعالیت‌های اقتصادی امروزه دیگر چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد.

 

فقط می‌ماند چگونگی انجام آن و لزوم ایجاد زیرساخت و فرآیندهای مناسب برای این امر مهم. از حدود 5 سال پیش با شناخت خوبی که از صنعت مبلمان داشتیم و ضرورتی که برای استفاده مؤثر از فضای آنلاین در ارتباطات این حوزه احساس می‌کردیم در این رابطه فعال شدیم و با ایجاد استارتاپ خوگر اولین قدم را برداشتیم.

 

خوگر هدفش را بازار عرضه و تقاضای مبلمان قرار داده بود و می‌خواست که پاسخی باشد برای ضرورت ارتباط آنلاین میان عرضه‌کننده و مصرف‌کننده.

 

اگرچه مشتریان اصلی خدمات خوگر تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا هستند که از این پایگاه برای عرضه محصولات خود استفاده می‌کنند اما درنهایت هدف همه دسترسی به بازار و مشتریان است و درنهایت پلتفرم خوگر همان‌طور که خودتان اشاره کردید یک پایگاه B2C است. 

اما عرضه تنها بخشی از زنجیره تأمین است. بخش بزرگی از این زنجیره فرایند طراحی و تولید محصول تا آماده‌سازی آن برای عرضه به بازار را در بر می‌گیرد.

 

این بخش اگر اهمیتش از بخش دوم بیشتر نباشد کمتر نیست. در این حوزه نیز عین همان مسئله‌ای که باعث ایجاد تفکر و راه‌اندازی خوگر شد وجود دارد.

 

ضرورت استفاده از امکانات و قابلیت‌هایی که فضای آنلاین در اختیار کسب‌ و کارها می‌گذارد برای شناسایی ظرفیت‌های موجود و برقراری تعامل و تبادل میان آنها.

 

چهار سال فعالیت خوگر باعث شد که بیش‌ از پیش در معرض نیازها و خواسته‌های تولیدکنندگان و مشکلات آنها در خصوص این نوع ارتباطات ضروری برای صنعت باشیم.

 

با توجه به تجربه موفقی که در خوگر داشتیم راهکاری مناسب برای آن تشخیص دادیم . به دلیل ماهیت B2B  این حوزه می‌بایستی جدای از خوگر به آن می‌پرداختیم.

 

ماموریت خوگر بر ایجاد شبکه سیستماتیک ذینفعان حوزه مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی بر بستر فن آوری روز می باشد.

 

اما بخش پایین‌دستی صنعت مبلمان یعنی تأمین کنندگان مواد اولیه، فروشندگان ماشین‌آلات و ابزار و یراق و ارائه‌کنندگان خدمات این حوزه نیز جزو ذینفعان حوزه مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی هستند.

 

از تجربه خوگر برای پاسخگویی به نیازهای این گروه استفاده کردیم و خوگرپلاس متولد شد. درواقع خوگرپلاس فاز دوم  تحقق مأموریت خوگر است.

معمولا ایده یک استارتاپ ازپاسخگویی به یک نیاز یا ضروت حل یک مسئله نشات می گیرد. مسئله ای که  خوگر پلاس در پی حل آن است  یا نیازی که می خواهد به آن پاسخ دهد چیست؟

دکترربیع : بشر، پس از طی دوران عظیم تحول کشاورزی، صنعتی و عصر اطلاعات ،به موج چهارم زندگی خود یعنی هوشمند سازی یا عصر مجازی  رسیده که قطعا” تحولی شگرف در زندگی اش خواهدبود.

 

بستر دنیای وب، به عنوان یک یار توانا، سریع و باهوش با دنیایی از اطلاعات در کنارمان خواهد بود و طبیعتا” کسب و کار و زندگی ما را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با رشد جمعیت در کره زمین و به‌ تناسب آن افزایش نیازهای بشری از یک‌ طرف و تراکم جمعیت در شهرها، رفته‌رفته با چالش بزرگی به نام عدم دسترسی کارآمد به منابع برای رفع نیازها روبرو خواهیم شد.

 

اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد؛ دراین دوران علیرغم این که به ازای هر نیاز پاسخ‌های گوناگون و متفاوتی از سوی افراد یا فعالان هر حوزه وجود خواهد داشت، با توجه به پراکنش محل سکونت انسان‌ها بدون دسترسی به منابع اطلاعاتی صحیح و شفاف امکان دسترسی به این پاسخ‌های متنوع  و بهره گیری از آنها  بسیارکاهش خواهد یافت.

 

در چنین شرایطی فقط و فقط دسترسی مناسب به کالاها و خدمات با کمک دنیای مجازی هوشمند امکان‌پذیر خواهد بود. 

 

کسب اطلاعات و همیاری در انتخاب بهترین گزینه و سرعت عمل با کمترین هزینه، نکات بارزی است که مدل‌های کسب‌وکار امروزی را شکل می‌دهد.

 

طبیعی است که در ایران عزیزمان نیز با برخورداری از منابع انسانی هوشمند و جوان، در این موج چهارم و تحول عظیم برای برآورده کردن نیازهای هموطنان، شاهد حرکاتی اساسی باشیم.

 

این مدل کسب‌وکار که این روزها زبانزد محافل علمی و صنعتی است، صنعت مبلمان را نیز متأثر نموده است.

 

مجموعه خوگر به‌عنوان پیشرو در این امر مهم با سابقه‌ای بسیار ارزشمند در ایجاد پایگاه اینترنتی در زمینه فروش مبلمان و دکوراسیون، تصمیم به تلفیق این سابقه باتجربه بالغ ‌بر سی سال در زمینه تولید صنایع چوب، تکنولوژی و ماشین‌آلات نمود.

 

با این پیوند، خوگرپلاس به‌عنوان پایگاهی آنلاین در خدمت همه فعالان صنعت مبلمان و چوب ایران شکل گرفت.

 

برای عرضه کالاها و خدمات در زمینه‌هایی نظیر مواد اولیه، ماشین‌آلات، ابزار و یراق‌آلات و همچنین انواع خدمات.

 

امید که در این زمینه نیز همچنان پیشرو باشد که با یاری خداوند و با حمایت خانواده بزرگ هنر صنعت مبلمان این حرکت به سرانجامی خوش خواهد رسید.

چقدر صنعت را آماده استفاده ازچنین ابزاری می بینید؟

مهندس اسفندیاری: نیاز برای تحول و استفاده از امکانات فناوری در مجموعه‌های اقتصادی ایجاد شده است.

 

علیرغم این‌ که بخش بزرگی از صنعت مبلمان در حال حاضر به‌ صورت سنتی عمل می‌کند ولی کم نیستند کسانی که با تکنولوژی روز سروکار دارند و یا علاقه‌مند به استفاده از آن هستند.

 

مطمئناً در ابتدا گروه کوچک‌تری که آمادگی بیشتری دارند از این امکان استفاده خواهند کرد ولی در طول زمان و با سرعتی که در تحولات مربوط به فناوری هست مطمئن هستیم که به‌زودی خوگر پلاس جای خودش را بازخواهد کرد.

 

البته همواره در کنار کسانی که مایل به استفاده باشند با ارائه خدمات و آموزش خواهیم بود.

این‌گونه بسترها که برای استفاده عموم طراحی می شوند و حرف یا شیوه جدیدی را مطرح می‌کنند دو نقش دارند یکی نقش اقتصادی و دیگری نقش مسئولیت اجتماعی و صنفی. در این خصوص جایگاه خوگرپلاس راچگونه می‌بینید؟

همانطور که شما هم به‌ نوعی اشاره کردید خوگر و خوگرپلاس درواقع  شبکه سیستماتیک ذینفعان حوزه مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی بر بستر فن آوری روز هستند.

 

تأکید می‌کنم همه ذینفعان حوزه مبلمان که شامل تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان کالا، ارائه‌کنندگان خدمات، مصرف‌کنندگان کالا و خدمات و کلیه کسب‌وکارهای مرتبط با این حوزه می‌شوند. 

مطمئناً اولین نکته مهم برای همه این گروه‌ها نیاز اطلاعاتی است.یعنی آگاهی از امکانات و خدمات موجود و دسترسی آسان به آن‌ها.

 

وجود یک پایگاه تجمیعی آنلاین از کالاها وخدمات با اطلاعات شفاف و دقیق  اولین چیزی است که می‌تواند یک تحول در عرصه اطلاع‌رسانی و افزایش دسترسی محسوب شود و هر یک از این گروه‌ها به‌نوعی می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.

 

قطعاً همین دسترسی به اطلاعات و فضایی که به‌ واسطه آن ایجاد می‌شود خود بستری برای رقابت سالم از یکسو  و همکاری و هم‌افزایی بیشتر میان کسب‌وکارهای رقیب یا مکمل یکدیگر ایجاد می‌کند. 

فرایند حضور در یک پلتفرم برای عرضه کالا یا خدمات به سراسر کشور بدون رودررویی مستقیم با مشتری شباهت‌هایی به فرایند صادرات دارد.

 

درواقع هر دو نوعی از فروش غیرحضوری و از راه دور محسوب می‌شوند. معتقدیم آمادگی که به‌واسطه همکاری متقابل میان خوگر یا خوگرپلاس و عرضه‌کننده برای حضور حرفه‌ای او در فضای آنلاین و در یک پایگاه تجمیعی ایجاد می شود.

 

این آمادگی یک گام به‌سوی صادرات است که آن‌ هم در حوزه هایی که ظرفیت آن وجود دارد بخشی از برنامه‌های آینده مدیریت این دو مجموعه است. 

یکی دیگراز خدماتی که  چنین مرجعی می‌تواند انجام دهد و بسیار موجب خوشنودی خود ماست ایجاد امکان دسترسی برابر به امکانات موجود از سراسر کشور است.

 

در حال حاضر نابرابری مشهودی در دسترسی به امکانات در شهرهای بزرگ و شهرستان‌ها و روستاها وجود دارد. 

خریدهایی که از نقاط بسیار محروم و دورافتاده از طریق پایگاه خوگر می‌شود نشان می‌دهد که امکان و درک استفاده از ابزارها و فناوری روز در بسیاری از این نقاط وجود دارد.

 

این کمک بزرگی به رفع نابرابری می‌کند. به‌خصوص که خوگر نیز با ایجاد امکان حمل رایگان در برهه‌های مختلف این امر را تشویق کرده است.

و سخن آخر:

دکترربیع: همان‌گونه که در قبل گفتم امیدوارم با یاری خداوند و با همراهی و همکاری خانواده بزرگ هنر صنعت مبلمان به‌ زودی شاهد دستاوردهای جدیدی با استفاده مفید وکارآمد از بستر فناوری روز باشیم. 

مهندس اسفندیاری: فضای استارتاپی فضایی فعال و پویا و بسیار خلاقانه است. خوشحالیم که دانش و چابکی این فضا را باتجربه و توانمندی‌های صنایع چوب، مبلمان و دکوراسیون درایران ترکیب کرده‌ایم و می‌توانیم منشأ خدماتی در این حوزه باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

ویژگی های یک فیلتر هوای با کیفیت

ویژگی های یک فیلتر هوای با کیفیت: در گذشته راه های ارتباطی بین شهر ها بسیار محدود بودند. سفر کردن با سختی های فراوانی همراه بود و راه های بین شهری بسیار اندک بودند. سفر کردن از شهری به شهر دیگر ساعت ها و گاه روزها به طول می انجامید. راه سازی یکی از کارهایی است که در گذشته با دشواری های بسیاری همراه بود. برای ساختن راه های بین شهری افراد زیادی جان خود را به خطر می انداختند. راه های ساخته شده ی ابتدایی بدون هیچ گونه تجهیزات و ماشین آلاتی ساخته می شد.

در واقع صنعت راه سازی در گذشته بسیار ابتدایی و در عین حال جان فرسا بود. رفته رفته با پیشرفت علم و صنعت و تولید مصالح عمرانی و ماشین آلات پیشرفته جاده های آسفالت ساخته شدند. اولین جاده آسفالت در تهران، در میدان توپخانه ساخته شد.

امروزه با توجه به پیشرفت چشم گیر تکنولوژی و صنعت راه سازی، این صنعت دستخوش تغییراتی عظیم قرار گرفته است.

وجود ماشین آلات راه سازی پیشرفته از قبیل: بیل مکانیکی، انواع تراکتور، انواع بولدوز، انواع لود، غلطک، گرید، کمپرسر، میکسر و… تا حد زیادی به پیشرفت صنعت راه سازی کمک کرده است.

سوخت ماشین آلات راه سازی، اغلب گازوییل است و دارای اجزای مشترکی هستند. فیلتر هوا یکی از اجزای مهم و پر کاربرد در این ماشین ها است که موضوع مقاله ما نیز می باشد.

تصور کنید در ماشین آلات راه سازی عضوی به نام فیلتر وجود نداشت. در این صورت چه اتفاقی می افتاد؟

بسیاری از ذرات معلق در هوا و موجود در سوخت و روغن موتور و همچنین آلاینده های شیمیایی وارد موتور ماشین شده و باعث آسیب رساندن به موتور می شدند.

کار فیلتر آلات ماشین سازی جلوگیری از ورود ذرات خارجی و ریزگردها به درون موتور و رسیدن صدمه به آن است. این فیلتر ها در انواع مختلفی وجود دارند. هر کدام از فیلتر های راه سازی در بخش به خصوصی از ماشین، فیلتراسیون را انجام می دهند. کار اصلی همه این فیلتر ها جداسازی ذرات ناخالص و جلوگیری از ورود آن ها به موتور ماشین آلات راه سازی می باشد.

عمر این فیلتر ها با هم متفاوت است و مدت زمان کارایی آن ها به کارایی موتور بستگی دارد. یکی از علایم نا مناسب بودن فیلترو رسیدن زمان تعویض، افزایش سوخت ماشین است. لذا لازم است در انتخاب انواع فیلتر ماشین آلات راه سازی نهایت دقت را داشته باشیم. فیلتر های نا مناسب و بی کیفیت باعث آسیب رسیدن به موتور و افزایش مصرف سوخت می شوند.

ویژگی های یک فیلتر هوای با کیفیت

فیلتر هوا در انواع مختلفی وجود دارد که کدام از آن ها در ماشین های مختلفی کاربرد دارند.

کار اصلی یک فیلتر هوا پاک سازی هوای ورودی به ماشین از ذرات نا خالص می باشد. به این ترتیب هوایی که از طریق سوپاپ مخصوص وارد موتور می شود و با سوخت واکنش می دهد عاری از هرگونه مواد خارجی است. در عین حال وجود ویژگی هایی در یک فیلتر هوای مرغوب حایز اهمیت است که آن ها بر می شمریم:

  • استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در ساخت فیلتر هوا باعث کارایی مفید آن می شود. کاغذ، فلز، پلاستیک و مواد پلی اورتان از جمله مواد تشکیل دهنده ی فیلتر هوا هستند.
  • فیلتر هوای استاندارد می بایست وزنش از حد معینی کن تر نباشد. این بدان معناست که در ساخت فیلتر هوا به کار بردن مواد اولیه کافی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • با استفاده از دستگاه های مجهز و مدرن فیلتر های استانداردی تولید می کنند. درز بین کاغذ های فیلتر کاملا بسته است و هوا از ناحیه به خصوصی وارد و خارج می شود.
  • مورد دیگر در خرید یک فیلتر هوای مناسب داشتن نماد استاندارد است. اصولا کالاهای دارای این نماد از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مورد تایید می باشند.

مکانیسم کار فیلتر هوا

هوای ورودی از محیط پیرامون ما از طریق سوپاپ مخصوصی به درون ماشین وارد می شود. این هوا از منافذ ورودی فیلتر، وارد آن می شود. وجود کاغذ های پلیسه ای درون فیلتر سطح درونی فیلتر را افزایش می دهد. هوای مخلوط با ذرات معلق با این لایه برخورد کرده و ذرات ناخالص را روی دیواره ی دورنی فیلتر بر جای می گذارد. هوای پاک و به اصطلاح فیلتر شده از منفذ خروجی فیلتر خارج شده و از طریق سوپاپ مخصوص به سمت موتور روانه می شود.

ظرفیت فیلتر هوا

فیلتر هوا در پی پاک سازی هوای ورودی و ارسال آن به موتور غبار و ریز گردها را درون خود جذب می کند. به حداکثر مقدار غباری که می تواند بدون ورود به جریان هوای ورودی به موتور در فیلتر زخیره شود ظرفیت فیلتر هوا می گوییم.

فیلتر های ساخته شده از مواد مرغوب ودارای نشان استاندارد معمولا از ظرفیت مورد قبولی برخوردار هستند.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

خرید اینترنتی فیلتر ماشین آلات راه سازی

خرید اینترنتی فیلتر ماشین آلات راه سازی : راه سازی و عمران جاده ها از گذشته تا به امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. در گذشته عملیات راه سازی با دشواری بسیاری همراه بود. صعب العبور بودن مناطقی که قرار بود تبدیل به راه شوند، امکان ریزش کوه، ریزش بهمن و … بر دشواری راه سازی افزوده بود. بدین ترتیب ساخت راه های بین شهرها سال ها به طول می انجامید و بسیار چر خطر بود. با پیشرفت علم و تکنولوژی ماشین های راه سازی و دستگاه های صنعتی رفته رفته جایگزین نیروهای انسانی شدند. انواع زیادی از ماشین های راه سازی با کاربردهای مختلف تولید شدند. هر کدام از این ماشین آلات در عملیات راه سازی عهده دار وظیفه اس مشخص شد و بدین ترتیب راه سازی با دقت و سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام شد.

پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی امروزه توانسته بسیاری از مشکلات زندگی بشر از جمله راه سازی را تسهیل کند. ماشین های راه سازی در انواع بسیار متفاوتی ساخته می شوند. هر کدام از این ماشین ها که با حجم و اندازه ی متفاوتی هستند کاربرد منحصر به فردی دارند.

ماشین های راه سازی نیز همانند سایر ماشین ها از موتور و اجزای دیگری تشکیل شده است. بسیاری از قطعات درونی این ماشین ها به هم شبیه است. بعضی از قطعات درونی ممکن است بعد از مدتی نیاز به تعویض داشته باشند. در این صورت باید شخص با کمک افراد متخصص قطعه مورد نظر را تعویض کند. به عنوان مثال انواع فیلتر ماشین آلات راه سازی جز اجزای قابل تعویض این ماشین آلات می باشند.

فیلتر ها با توجه به نامشان عملیات فیلتراسیون را انجام می دهندو در نتیحه ذرات خارجی، غبار و ریز گردها را درون خود جای می دهند. انباشته شدن ذرات به درون فیلتر به مرور سبب کاهش کارایی فیلتر می شود. در نتیجه لازم است که فیلتر را پس از مدتی تعویض کنیم.

البته بعضی از فیلتر های موجود در انواع خودرو و ماشین آلات راه سازی قابل شستشو هستند. با شست و شوی این فیلتر ها عملکرد آن ها تا حدودی بهبود می یابد. لیکن با توجه به قیمت معقول فیلتر های راه سازی اصولا تعویض چند وقت یک بار آن ها پیشنهاد می شود.

خرید اینترنتی فیلتر ماشین آلات راه سازی

خرید اینترنتی روشی رایج از خرید کردن است که به تدریج توانسته توجه افراد زیادی را به خود معطوف کند. یکی از دلایل محبوبیت خرید اینترنتی صرفه جویی در وقت است. افراد در حالی که در منزل یا محل کار هستند می توانند در حال نوشیدن فنجانی چای، سایت مورد نظر خود را بررسی کنند و با مطالعه دقیق ویژگی های محصول، خرید خود را انجام دهند.

در روش خرید به صورت اینترنتی فرد می تواند در کمال آرامش محصولات زیادی را از سایت های مختلف مورد بررسی و مقایسه قرار دهد و با توجه به نیازش بهترین انتخاب را انجام دهد.

فیلتر ماشین آلات راه سازی یکی از قطعاتی است که در ماشین های راه سازی و با هدف فیلتراسیون وجود دارد. این فیلتر خود دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها وظیفه به خصوصی را انجام می دهند.

افراد می توانند با سرچ کردن محصول مورد نیاز خود در فضای اینترنت و وارد شدن به سایتی معتبر، بهترین فیلترهای ماشین های راه سازی را خریداری کنند.

فیلتر ماشین آلات راه سازی را از چه سایت هایی خریداری کنیم؟

همه روزه سایت های زیادی در دنیای اینترنت قرار داده می شوند. با توجه به پیشرفت روز افزون اینترنت و فروش اینترنتی رقابت و کیفیت همواره در حال افزایش می باشند. با این حال باید به این موضوع توجه داشته باشیم که جلب رضایت مشتری یکی از اساسی ترین اصول فروش است.اصولا سایت هایی می توانند در این رقابت موفق شوند که بتوانند بیشتر و بهتر از رقیبان خود، نظر مشتری را به خود جلب کنند.

اولین گام برای اطمینان کردن به یک سایت اینترنتی جهت خرید فیلتر ماشین آلات راه سازی داشتن نماد اعتماد است. سایت های دارای این نماد قانونی بوده و مورد اطمینان هستند.

معمولا در اغلب سایت ها بخشی برای ثبت نظر مشتری ها نسبت به محصول وجود دارد. جهت اطمینان حاصل کردن از کیفیت فیلتر ماشین آلات راه سازی می توانیم نظر دیگران را مطالعه کنیم.

اصولا برندهای موفق برای ارایه محصولات خود سایت اینترنتی ایجاد می کنند. در این صورت فرد می تواند با مراجعه به سایت رسمی آن مجموعه خرید اینترنتی خود را انجام دهد.

یک سایت فروشگاهی موفق لازم است که تمام ویژگی های ظاهری، فنی و … محصولات خود را به صورت شفاف در صفجه ی محصول قرار دهد. در این صورت فرد می تواند تمام معایب و محاسن آن محصول را شناخته و با توجه به نیازش اقدام به خرید کند.

وجود عکس های با کیفیت از زوایای مختلف محصول می تواند فرد را برای خرید اینترنتی فیلتر ماشین آلات راه سازی مصمم تر سازد.

بهترین مارک فیلترهای راه سازی

امروزه تولید قطعات صنعتی توسط بسیاری از کارخانه های داخل و خارج کشور انجام می شود. وجود برند های متفاوت و فراوان باعث ایجاد رقابتی سخت در میان تولید کنندگان می شود. همه ما به هنگام خرید به دنبال بهترین محصول هستیم تا بتوانیم بهترین بهره برداری را از هزینه ای که انجام دادیم داشته باشیم. یکی از سوالاتی که در این گونه مواقع ذهن ما را در گیر می کند راجع به بهترین برند است.

این در حالی است که نمی توان یک برند به خصوص را نسبت به بقیه برند ها ارجح دانست. بهترین روش جهت یافتن برند مطلوب بررسی دقیق ویژگی های محصول و پرسیدن نظر افرادی است که از آن محصول استفاده کرده اند.

بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با بهره گیری از دانش روز دنیا در رابطه با ساخت فیلترماشین آلات راه سازی، توانسته اند در رقابت بین سایر تولیدکنندگان جهان سر بلند باشند.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

خرید اینترنتی فیلتر ماشین آلات راه سازی

خرید اینترنتی فیلتر ماشین آلات راه سازی : راه سازی و عمران جاده ها از گذشته تا به امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. در گذشته عملیات راه سازی با دشواری بسیاری همراه بود. صعب العبور بودن مناطقی که قرار بود تبدیل به راه شوند، امکان ریزش کوه، ریزش بهمن و … بر دشواری راه سازی افزوده بود. بدین ترتیب ساخت راه های بین شهرها سال ها به طول می انجامید و بسیار چر خطر بود. با پیشرفت علم و تکنولوژی ماشین های راه سازی و دستگاه های صنعتی رفته رفته جایگزین نیروهای انسانی شدند. انواع زیادی از ماشین های راه سازی با کاربردهای مختلف تولید شدند. هر کدام از این ماشین آلات در عملیات راه سازی عهده دار وظیفه اس مشخص شد و بدین ترتیب راه سازی با دقت و سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام شد.

پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی امروزه توانسته بسیاری از مشکلات زندگی بشر از جمله راه سازی را تسهیل کند. ماشین های راه سازی در انواع بسیار متفاوتی ساخته می شوند. هر کدام از این ماشین ها که با حجم و اندازه ی متفاوتی هستند کاربرد منحصر به فردی دارند.

ماشین های راه سازی نیز همانند سایر ماشین ها از موتور و اجزای دیگری تشکیل شده است. بسیاری از قطعات درونی این ماشین ها به هم شبیه است. بعضی از قطعات درونی ممکن است بعد از مدتی نیاز به تعویض داشته باشند. در این صورت باید شخص با کمک افراد متخصص قطعه مورد نظر را تعویض کند. به عنوان مثال انواع فیلتر ماشین آلات راه سازی جز اجزای قابل تعویض این ماشین آلات می باشند.

فیلتر ها با توجه به نامشان عملیات فیلتراسیون را انجام می دهندو در نتیحه ذرات خارجی، غبار و ریز گردها را درون خود جای می دهند. انباشته شدن ذرات به درون فیلتر به مرور سبب کاهش کارایی فیلتر می شود. در نتیجه لازم است که فیلتر را پس از مدتی تعویض کنیم.

البته بعضی از فیلتر های موجود در انواع خودرو و ماشین آلات راه سازی قابل شستشو هستند. با شست و شوی این فیلتر ها عملکرد آن ها تا حدودی بهبود می یابد. لیکن با توجه به قیمت معقول فیلتر های راه سازی اصولا تعویض چند وقت یک بار آن ها پیشنهاد می شود.

خرید اینترنتی فیلتر ماشین آلات راه سازی

خرید اینترنتی روشی رایج از خرید کردن است که به تدریج توانسته توجه افراد زیادی را به خود معطوف کند. یکی از دلایل محبوبیت خرید اینترنتی صرفه جویی در وقت است. افراد در حالی که در منزل یا محل کار هستند می توانند در حال نوشیدن فنجانی چای، سایت مورد نظر خود را بررسی کنند و با مطالعه دقیق ویژگی های محصول، خرید خود را انجام دهند.

در روش خرید به صورت اینترنتی فرد می تواند در کمال آرامش محصولات زیادی را از سایت های مختلف مورد بررسی و مقایسه قرار دهد و با توجه به نیازش بهترین انتخاب را انجام دهد.

فیلتر ماشین آلات راه سازی یکی از قطعاتی است که در ماشین های راه سازی و با هدف فیلتراسیون وجود دارد. این فیلتر خود دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها وظیفه به خصوصی را انجام می دهند.

افراد می توانند با سرچ کردن محصول مورد نیاز خود در فضای اینترنت و وارد شدن به سایتی معتبر، بهترین فیلترهای ماشین های راه سازی را خریداری کنند.

فیلتر ماشین آلات راه سازی را از چه سایت هایی خریداری کنیم؟

همه روزه سایت های زیادی در دنیای اینترنت قرار داده می شوند. با توجه به پیشرفت روز افزون اینترنت و فروش اینترنتی رقابت و کیفیت همواره در حال افزایش می باشند. با این حال باید به این موضوع توجه داشته باشیم که جلب رضایت مشتری یکی از اساسی ترین اصول فروش است.اصولا سایت هایی می توانند در این رقابت موفق شوند که بتوانند بیشتر و بهتر از رقیبان خود، نظر مشتری را به خود جلب کنند.

اولین گام برای اطمینان کردن به یک سایت اینترنتی جهت خرید فیلتر ماشین آلات راه سازی داشتن نماد اعتماد است. سایت های دارای این نماد قانونی بوده و مورد اطمینان هستند.

معمولا در اغلب سایت ها بخشی برای ثبت نظر مشتری ها نسبت به محصول وجود دارد. جهت اطمینان حاصل کردن از کیفیت فیلتر ماشین آلات راه سازی می توانیم نظر دیگران را مطالعه کنیم.

اصولا برندهای موفق برای ارایه محصولات خود سایت اینترنتی ایجاد می کنند. در این صورت فرد می تواند با مراجعه به سایت رسمی آن مجموعه خرید اینترنتی خود را انجام دهد.

یک سایت فروشگاهی موفق لازم است که تمام ویژگی های ظاهری، فنی و … محصولات خود را به صورت شفاف در صفجه ی محصول قرار دهد. در این صورت فرد می تواند تمام معایب و محاسن آن محصول را شناخته و با توجه به نیازش اقدام به خرید کند.

وجود عکس های با کیفیت از زوایای مختلف محصول می تواند فرد را برای خرید اینترنتی فیلتر ماشین آلات راه سازی مصمم تر سازد.

بهترین مارک فیلترهای راه سازی

امروزه تولید قطعات صنعتی توسط بسیاری از کارخانه های داخل و خارج کشور انجام می شود. وجود برند های متفاوت و فراوان باعث ایجاد رقابتی سخت در میان تولید کنندگان می شود. همه ما به هنگام خرید به دنبال بهترین محصول هستیم تا بتوانیم بهترین بهره برداری را از هزینه ای که انجام دادیم داشته باشیم. یکی از سوالاتی که در این گونه مواقع ذهن ما را در گیر می کند راجع به بهترین برند است.

این در حالی است که نمی توان یک برند به خصوص را نسبت به بقیه برند ها ارجح دانست. بهترین روش جهت یافتن برند مطلوب بررسی دقیق ویژگی های محصول و پرسیدن نظر افرادی است که از آن محصول استفاده کرده اند.

بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با بهره گیری از دانش روز دنیا در رابطه با ساخت فیلترماشین آلات راه سازی، توانسته اند در رقابت بین سایر تولیدکنندگان جهان سر بلند باشند.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

فیلتراسیون

فیلتراسیون عملی است که توسط فیلتر های موجود در ماشین آلات راه سازی انجام می شود. فیلتر های متفاوتی در این ماشین آلات تعبیه شده که هر کدام وظیفه ی مختص به خود را دارد.

فیلتر هوا:

این فیلتر، هوایی را که از طریق سوپاپ مخصوص به محفظه ی موتور وارد می شود را تصفیه می کند. هوای پیرامون ما از عنصر های متفاوتی با در صد بالای اکسیژن تشکیل شده. اما این عناصر تنها تشکیل دهنده هوا نیستند. ذرات ریز و درشت بسیاری در هوایی که اطراف ما را فرا گرفته موجود است. و همین هوا است که از طریق محفظه مخصوص وارد موتور می شود. قبل از ورود این هوا به موتور و کاتالیز کزدن واکنش سوختن این هوا تصفیه می شود.

فیلتراسیون

این بدان معناست که فیلتر هوای موجود در محفظه ای مخصوص این هوا را به درون خود می کشد و ذرات ناخالص و خارجی را در خود جذب می کند. سپس هوای پاک و تصفیه شده را از بخش خروجی و از طریق سوپاپ مخصوص به سمت موتور هدایت می کند.

این فیلتر با پاک سازی هوا از ذرات خارجی باعث بهبود عملکرد موتور می شود.فیلتر هوا در ماشین آلات راه سازی با توجه به شرایط آب و هوایی و کارایی موتور باید هر مدتی یک بار تعویض شود.

 فیلتر روغن:

در خودروها و ماشین آلات راه سازی اجزای تشکیل دهنده موتور در کنار هم قرار دارند. با فعالیت موتور و ایجاد گرمای شدید اجزای مختلف موتور خودرو نیز داغ می شوند. داغی موتور می تواند باعث تخریب قطعات موتور شود و آن ها را از بین ببرد.

همچنین در این صورت اجزای موتور روی هم ساییده شده و کارایی خود را از دست می دهند. روغن موتور عاملی است که مانع ایجاد چنین آشفتگی در موتور ماشین است.

در واقع روغن موتور سیالی است که با جریان خود در میان بخش های مختلف موتور مقداری از این دما را به خود جذب می کند. همچنین وجود روغن موتور از ایجاد اصطکاک بین قطعات موتور جلوگیری می کند.

در طی فعالیت اجزای موتور ممکن است مواد مضری تولید و وارد روغن موتور شوند. همچنین ذراتی همچون براده آهن که در پی ساییدگی قطعات موتور روی یکدیگر به وجود می آیند ممکن است وارد روغن موتور شوند. اگر این ذرات ناخالص و خارجی وارد موتور شوند و در موتور رسوب کنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ طبیعی است که بعد از مدتی موتور دیگر کارایی قبل خود را نخواهد داشت و پس از مدتی از کار خواهد افتاد.

روغن موتور ماشین آلات راه سازی نیز به یک سیستم فیلتراسیون نیاز دارد که از مواد خارجی پاک سازی شود. این فیلتراسیون توسط فیلتر روغن ماشین آلات راه سازی انجام می شود.

فیلتر روغن نیز، همانند فیلتر هوا در ماشین آلات راه سازی بعد از مدتی مواد ناخالص فراوانی را در خود جذب می کند. در نتیجه این فیلتر نیز باید بعد از مدتی تعویض گردد.

فیلتر سوخت:

فیلتر سوخت یکی دیگر از فیلترهای ماشین آلات راه سازی است. این فیلتر همان طور که از نامش پیداست وظیفه فیلتر و تصفیه کردن سوخت ماشین را بر عهده دارد. بستگی به نوع خودرو و یا ماشین آلات راه سازی این فیلتر در بخش به خصوصی قرار دارد. ولی در کل وظیفه ی پاک سازی سوخت از مواد ناخالص را بر عهده دارد.

سوخت مصرفی اکثر ماشین آلات راه سازی گازوییل است.گازوییل مورد استفاده ماشین آلات راه سازی مانند سایر سوخت ها ممکن است دارای املاح و ذرات ریز خارجی باشد. ورود این ذرات به پیشرانه های ماشین می تواند باعث آسیب رسیدن به آن شود.

فیلتر سوخت با عملکرد دقیقی که دارد سوخت را قبل از رسیدن به موتور و ایجاد واکنش سوختن تصفیه می کند. مواد خارجی و ریز گردهایی که با سوخت همراه بوده اند توسط فیلتر سوخت ماشین آلات راه سازی جدا می شوند.

فیلتر سوخت نیز همانند سایر فیلتر ها بعد از مدتی استفاده نیاز به تعویض دارد.

فیلتر هیدرولیک:

فیلتر هیدرولیک بخشی از سیستم هیدرولیک در ماشین آلات راه سازی است. این فیلتر با تصفیه روغن ماشین از ذرات ناخالص و ریز گردها به سالم ماندن سیستم هیدرولیک کمک می کند.

فیلتر هیدرولیک در ماشین آلات راه سازی از دارای تنوع زیادی است. این فیلتر ها بستگی به نوع ماشین در جای معینی قرار دارد.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

انواع فیلتر ماشین آلات راه سازی

انواع فیلتر ماشین آلات راه سازی : مواد بسیاری همچون سوخت، روغن و هوا وارد ماشین می شوند. همراه با این مواد ممکن است مواد خارجی و ذرات غیر قابل مشاهده و ریزی وارد موتور ماشین شوند. سیستم فیلتراسیون ماشین آلات راه سازی شامل فیلتر هوا،فیلتر روغن، فیلتر سوخت و فیلتر بخار کش  می باشد.

بد نیست قبل از شناخت اعضای تشکیل دهنده ماشین های صنعتی، از جمله فیلتر هوا در ماشین آلات راه سازی، به توضیحی مختصر راجع به ماشین های راه سازی بپردازیم.

هر کدام از این فیلتر ها ماده مربوط به خود را تصفیه می کند و از ورود ذرات آسیب رسان به موتور جلوگیری می کنند.

انواع ماشین راه سازی

راه سازی یکی از فعالیت های عمرانی در حوزه ساخت راه های ارتباطی بین شهرها و کشور ها با هم است. برای ساخت راه ها و جاده های ارتباطی مصالح و دستگاه ها ی مدرن زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین های راه سازی، ماشین هایی هستند که راه سازی را نسبت به سال های قبل بسیار آسان تر کرده و در تسهیل ارتباطات بی تاثیر نیستند.در این مقاله قصد داریم به بررسی چند نمونه از این ماشین آلات راه سازی بپردازیم.

لودر:

یکی از ماشین آلات راه سازی پر کاربرد که خود دارای چند نوع متفاوت است. انواع متفاوت لودر در اندازه های مختلف با ویژگی های گوناگون تولید می شوند.لودرها علی رغم تفاوت هایی که با هم دارند کارهای مشترکی را انجام می دهند. قسمتی از لودر که به صورت قابل حرکت و معلق در بالای لودر تعبیه شده است، جام لودر نام گذاری شده است. لودر با حرکت به سمت جلو سنگ، خاک و مصالح ساختمانی را در جام خود جای می دهد. سپس با تغییر موقعیت جام آن را در حالت تعادل قرار داده و به جا به جایی محتویات اقدام می کند.

با لودر می توان بارگیری ماشین های باربری را انجام داد. کامیون ها و انواع ماشین صنعتی که دارای فضایی جهت حمل بار مانند خاک،شن و سنگ هستند، توسط لودر بارگیری می شوند. در عملیات خاک برداری می توان از لودر برای کندن توده های خاک و جابه جا کردن آن ها استفاده کرد.

همچنین لودر می تواند جهت انتقال بسیاری از مصالح راه سازی همچون شن، خاک، ماسه و … مورد استفاده قرار گیرد. در صاف کردن مناطق نا هموار و دارای سطح غیر یکدست از خاک و سنگ های ریز می توان از لودر کمک گرفت.

انواع لودر به شیوه های متفاوتی دسته بندی می شوند.دسته بندی بر اساس محل قرار گرفتن موتور، محل قرار گرفتن جام و نوع چرخ های لودر می باشد.

لودر چرخ لاستیکی:

این لودر همان طور که از وجه تسمیه اش مشخص است دارای چرخ های لاستیکی است.لودر چرخ لاستیکی در هنگام حرکت به جلو خاک را جا به جا می کند. همچنین می تواند در حرکت به جلو خاک را نیز فشرده کنند. این نوع لودر نمونه ای از انواع پرکاربرد ماشین آلات راه سازی است.

لودر چرخ لاستیکی بیشتر برای کار در مناطقی با بافت سفت مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جایی که این لودر نسبت به هم ردیف های خود وزن کم تری دارد بیشتر در جاهایی که سبک بودن ماشین آلات راه سازی حایز اهمیت است مورد استفاده قرار می گیرد.

در بعضی از مکان ها به دلیل لغزندگی جاده مانند جاهای برفی روی چرخ های پلاستیکی لودر زنجیر چرخ نیز قابل نصب است.در این صورت باعث ایجاد اصطکاک چرخ ها با زمین شده و از سر خوردگی جلوگیری می شود.

لودر چرخ زنجیری:

نام گذاری این نوع لودر نیز به نوع چرخ های آن بر می گردد. لودر چرخ زنجیری دارای قدرت بالای کشش نسبت به موارد مشابه است. این لودر در جاهای لغزنده مانند برف نیز قدرت کشش بالایی دارد. این لودر سرعت حرکت کمتری نسبت به لودر چرخ لاستیکی دارد. حمل لودر چرخ زنجیری باید به صورتی باشد که چرخ ها به صورت مستقیم با آسفالت در ارتباط نباشند. در غیر این صورت چرخ ها باعث آسیب دیدن آسفالت می شوند.

به دلیل اصطکاک زیاد بین چرخ ها و سطح زمین، در سطوح شیب دار بیشتر از لودر چرخ زنجیری استفاده می شود.

فشار وارده به سطح زمین از طرف لودر چرخ زنجیری بسیار کم تر است. فشار مقدار نیرویی است که بر واحد سطح وارد می گردد.

زیاد بودن هزینه تعمیر و یا تعویض چرخ های لودر چرخ زنجیری یکی از معایب این لودر می باشد.

لودر چرخ آهنی:

این لودر همان گونه که از نامش پیداست دارای چرخ هایی همجنس بدنه اش یعنی آهنی می باشد. موارد استفاده این لودر متفاوت با دو نوع مذکور است. از لودر چرخ آهنی در مناطق کوهستانی و دارای سنگلاخ استفاده می شود.

بولدوزر:

یکی از ماشین آلات راه سازی که در ساخت راه ها نقش مهمی را ایفا می کند، بولدوزر است. این ماشین دارای کارایی زیادی می باشد. به هنگام ایجاد راه در مناطق کوهستانی و پر از سنگ لازم است راه های اولیه ای با از میان برداشتن سنگ ها، بوته ها و درختان و تصحیح زمین ایجاد کنیم. بولدوزر یکی از اصلی ترین ماشین آلات راه سازی است که این راه های اولیه را بوجود می آورد.این ماشین همچنین می تواند حجم زیادی از خاک را جا به جا یا فشرده کند.

در واقع از بولدوزر ها برای عملیات تخریب و صاف کردن اولیه منطقه ای که قرار است در آن جا راه ساخته شود استفاده می شود.

بیل مکانیکی:

بیل مکانیکی یکی از نمونه های پر کاربرد از انواع ماشین آلات راهسازی است. بعضی از موارد استفاده این ماشین صنعتی مشابه با لودر است. این در حالی است که بیل مکانیکی با دقتی چند برابر عملیات گود براداری و تخریب را انجام می دهد. به منظور حفظ ساختمان های مجاور از صدمه دیدن یا تخریب بهتر است جهت تخریب سازه یا توده های فشرده از بیل مکانیکی استفاده شود.

این دستگاه خاک، سنگ و سایر این گونه اجسام را در قسمت بالایی خود که باکت نام دارد جای داده و جا به جا می کند. باکت بیل مکانیکی قابل تعویض با شی دیگری به نام “پیکور” است. پیکور که یکی از اشیای مته مانند است در عملیات تخریب مورد استفاده قرار می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()