نوشته شده توسط : هانی

انواع فیلتر ماشین آلات راه سازی

انواع فیلتر ماشین آلات راه سازی : مواد بسیاری همچون سوخت، روغن و هوا وارد ماشین می شوند. همراه با این مواد ممکن است مواد خارجی و ذرات غیر قابل مشاهده و ریزی وارد موتور ماشین شوند. سیستم فیلتراسیون ماشین آلات راه سازی شامل فیلتر هوا،فیلتر روغن، فیلتر سوخت و فیلتر بخار کش  می باشد.

بد نیست قبل از شناخت اعضای تشکیل دهنده ماشین های صنعتی، از جمله فیلتر هوا در ماشین آلات راه سازی، به توضیحی مختصر راجع به ماشین های راه سازی بپردازیم.

هر کدام از این فیلتر ها ماده مربوط به خود را تصفیه می کند و از ورود ذرات آسیب رسان به موتور جلوگیری می کنند.

انواع ماشین راه سازی

راه سازی یکی از فعالیت های عمرانی در حوزه ساخت راه های ارتباطی بین شهرها و کشور ها با هم است. برای ساخت راه ها و جاده های ارتباطی مصالح و دستگاه ها ی مدرن زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین های راه سازی، ماشین هایی هستند که راه سازی را نسبت به سال های قبل بسیار آسان تر کرده و در تسهیل ارتباطات بی تاثیر نیستند.در این مقاله قصد داریم به بررسی چند نمونه از این ماشین آلات راه سازی بپردازیم.

لودر:

یکی از ماشین آلات راه سازی پر کاربرد که خود دارای چند نوع متفاوت است. انواع متفاوت لودر در اندازه های مختلف با ویژگی های گوناگون تولید می شوند.لودرها علی رغم تفاوت هایی که با هم دارند کارهای مشترکی را انجام می دهند. قسمتی از لودر که به صورت قابل حرکت و معلق در بالای لودر تعبیه شده است، جام لودر نام گذاری شده است. لودر با حرکت به سمت جلو سنگ، خاک و مصالح ساختمانی را در جام خود جای می دهد. سپس با تغییر موقعیت جام آن را در حالت تعادل قرار داده و به جا به جایی محتویات اقدام می کند.

با لودر می توان بارگیری ماشین های باربری را انجام داد. کامیون ها و انواع ماشین صنعتی که دارای فضایی جهت حمل بار مانند خاک،شن و سنگ هستند، توسط لودر بارگیری می شوند. در عملیات خاک برداری می توان از لودر برای کندن توده های خاک و جابه جا کردن آن ها استفاده کرد.

همچنین لودر می تواند جهت انتقال بسیاری از مصالح راه سازی همچون شن، خاک، ماسه و … مورد استفاده قرار گیرد. در صاف کردن مناطق نا هموار و دارای سطح غیر یکدست از خاک و سنگ های ریز می توان از لودر کمک گرفت.

انواع لودر به شیوه های متفاوتی دسته بندی می شوند.دسته بندی بر اساس محل قرار گرفتن موتور، محل قرار گرفتن جام و نوع چرخ های لودر می باشد.

لودر چرخ لاستیکی:

این لودر همان طور که از وجه تسمیه اش مشخص است دارای چرخ های لاستیکی است.لودر چرخ لاستیکی در هنگام حرکت به جلو خاک را جا به جا می کند. همچنین می تواند در حرکت به جلو خاک را نیز فشرده کنند. این نوع لودر نمونه ای از انواع پرکاربرد ماشین آلات راه سازی است.

لودر چرخ لاستیکی بیشتر برای کار در مناطقی با بافت سفت مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جایی که این لودر نسبت به هم ردیف های خود وزن کم تری دارد بیشتر در جاهایی که سبک بودن ماشین آلات راه سازی حایز اهمیت است مورد استفاده قرار می گیرد.

در بعضی از مکان ها به دلیل لغزندگی جاده مانند جاهای برفی روی چرخ های پلاستیکی لودر زنجیر چرخ نیز قابل نصب است.در این صورت باعث ایجاد اصطکاک چرخ ها با زمین شده و از سر خوردگی جلوگیری می شود.

لودر چرخ زنجیری:

نام گذاری این نوع لودر نیز به نوع چرخ های آن بر می گردد. لودر چرخ زنجیری دارای قدرت بالای کشش نسبت به موارد مشابه است. این لودر در جاهای لغزنده مانند برف نیز قدرت کشش بالایی دارد. این لودر سرعت حرکت کمتری نسبت به لودر چرخ لاستیکی دارد. حمل لودر چرخ زنجیری باید به صورتی باشد که چرخ ها به صورت مستقیم با آسفالت در ارتباط نباشند. در غیر این صورت چرخ ها باعث آسیب دیدن آسفالت می شوند.

به دلیل اصطکاک زیاد بین چرخ ها و سطح زمین، در سطوح شیب دار بیشتر از لودر چرخ زنجیری استفاده می شود.

فشار وارده به سطح زمین از طرف لودر چرخ زنجیری بسیار کم تر است. فشار مقدار نیرویی است که بر واحد سطح وارد می گردد.

زیاد بودن هزینه تعمیر و یا تعویض چرخ های لودر چرخ زنجیری یکی از معایب این لودر می باشد.

لودر چرخ آهنی:

این لودر همان گونه که از نامش پیداست دارای چرخ هایی همجنس بدنه اش یعنی آهنی می باشد. موارد استفاده این لودر متفاوت با دو نوع مذکور است. از لودر چرخ آهنی در مناطق کوهستانی و دارای سنگلاخ استفاده می شود.

بولدوزر:

یکی از ماشین آلات راه سازی که در ساخت راه ها نقش مهمی را ایفا می کند، بولدوزر است. این ماشین دارای کارایی زیادی می باشد. به هنگام ایجاد راه در مناطق کوهستانی و پر از سنگ لازم است راه های اولیه ای با از میان برداشتن سنگ ها، بوته ها و درختان و تصحیح زمین ایجاد کنیم. بولدوزر یکی از اصلی ترین ماشین آلات راه سازی است که این راه های اولیه را بوجود می آورد.این ماشین همچنین می تواند حجم زیادی از خاک را جا به جا یا فشرده کند.

در واقع از بولدوزر ها برای عملیات تخریب و صاف کردن اولیه منطقه ای که قرار است در آن جا راه ساخته شود استفاده می شود.

بیل مکانیکی:

بیل مکانیکی یکی از نمونه های پر کاربرد از انواع ماشین آلات راهسازی است. بعضی از موارد استفاده این ماشین صنعتی مشابه با لودر است. این در حالی است که بیل مکانیکی با دقتی چند برابر عملیات گود براداری و تخریب را انجام می دهد. به منظور حفظ ساختمان های مجاور از صدمه دیدن یا تخریب بهتر است جهت تخریب سازه یا توده های فشرده از بیل مکانیکی استفاده شود.

این دستگاه خاک، سنگ و سایر این گونه اجسام را در قسمت بالایی خود که باکت نام دارد جای داده و جا به جا می کند. باکت بیل مکانیکی قابل تعویض با شی دیگری به نام “پیکور” است. پیکور که یکی از اشیای مته مانند است در عملیات تخریب مورد استفاده قرار می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

فیلتر روغن در ماشین آلات راه سازی

فیلتر روغن در ماشین آلات راه سازی : ماشین آلات راه سازی دارای انواع بسیار متنفاوتی هستند که هر کدام کار به خصوصی را در راه سازی و عمران انجام می دهند. سوخت اکثر ماسین آلات راه سازی گازوییل است و دارای بخش های مشترکی نیز می باشند.

قلب همه ی ماشین های صنعتی و ماشین آلات راه سازی موتور می باشد. اجزای موتور در کنار هم قرار دارند و هر کدام وظیفه معینی را انجام می دهند. انواع خودرو و ماشین آلات راه سازی در هنگام کار گرمای زیادی تولید می کنند.

فیلتر روغن در ماشین آلات راه سازی

وجود سیالی به نام روغن موتور که در بین اجزای مختلف موتور در حال حرکت است قسمتی از این حرارت را به خود جذب می کند. در نتیجه احتمال رسیدن صدمه ناشی از حرارت زیاد به اجزای موتور کاهش می یابد.همچنین روغن موتور از سایش قطعات موتور روی یکدیگر و از بین رفتن آن ها نیز جلوگیری می کند.

یکی از بخش های مشترک در میان ماشین های راه سازی فیلتر روغن است. این بخش یکی دیگر از انواع فیلتر ماشین های راه سازی است که عملیات فیلتراسیون را انجام می دهد.

فیلتر روغن چیست؟

پمپ هایی که درون موتور ماشین آلات راه سازی قرار دارند روغن را به درون مخزنی در موتور هدایت می کند. بخشی به نام “فیلتر روغن” نیز درون این مخزن تعبیه شده است که روغن موتور را تصفیه کرده و نا خالصی ها را جدا می کند.

حفره هایی که در قسمت بالایی فیلتر قرار دارند ورود روغن را به درون فیلتر روغن ممکن می سازند. در این صورت روغن وارد فیلتر شده و عملیات پاک سازی آغاز می گردد. دریچه ای که حفره های بالایی فیلتر را حمایت می کند ماتع ورود ذرات خارجی و ناخالص می شوند. مکانیسم کار این دریچه ها به شرح زیر است:

فشار حاصل از جریان روغن موتور این دریچه ها را باز می کندو به روغن اجازه ورود می دهد.لیکن ذرات خارجی نمی توانند از این فیلتر رد شوند. قسمت درونی فیلتر روغن از بخشی الیافی تشکیل شده است. ساختار بخش درونی فیلتر باعث تصفیه بیشتر روغن موتور می شود. روغن موتور ممکن است دارای ذرات ناخالص بسیار ریزی که از دست مرحله اول تصفیه قسر در رفته باشند، باشد.این ذرات می توانند شامل غبار، رطوبت و ذرات ریز دیگری باشند. در قسمت درونی فیلتر روغن این ذرات ریز نیز جذب بافت الیافی فیلتر می شوند. روغن خالص و عاری از هر گونه مواد خارجی از قسمت میانی فیلتر روغن به سمت بخش خروجی هدایت می شود. بخش خروجی روغن تصفیه شده را به سمت موتور هدایت می کند .

تعویض فیلتر روغن در ماشین آلات راه سازی

فیلتر روغن ماشین آلات راه سازی نیز همانند سایر فیلتر های روغن ذرات ناخالص و خارجی را به بافت خود جذب می کند.این بدان معناست که بعد از مدتی این فیلتر بسیاری از ذرات ناخالص را در خود نگه داشته و ممکن است کارایی قبلا را نداشته باشد.
در این صورت فیلتر روغن نیاز به تعویض دارد. تعویض فیلتر روغن در ماشین آلات به مواردی نظیر: وزن ماشین، دمای محیط، شرایط آب و هوایی بستگی دارد. گاه در هنگام تعویض روغن ماشین، ممکن است با روغن سیاه رنگی در موتور مواجه شویم. این مورد می توانند یکی از علایم رسیدن زمان تعویض فیلتر روغن باشد.

خرید فیلتر روغن ماشین آلات راه سازی

فیلتر روغن ماشین آلات راه سازی یکی از بخش هایی است که نیاز به تعویض دارد. لذا در هنگام خرید فیلتر روغن رعایت اصول زیر الزامی است.

اصلی ترین مورد در خرید یک فیلتر روغن، کیفیت است. یک فیلتر روغن با کیفیت باید به خوبی کار فیلتراسیون را انجام دهد. بعضی از نمونه های بی کیفیت موجود در بازار به خوبی ذرات خارجی را از روغن موتور جدا نمی کنند. استفاده از این فیلتر های بی کیفیت کارایی موتور را کم کرده و در نهایت موجب سوختن موتور می شوند.

با مراجعه به انواع سایت اینترنتی عرضه کننده فیلتر ماشین آلات راه سازی می توانید با دقت به بررسی تمام مشخصات محصولات بپردازید. یکی از مزایای خرید کردن به روش اینترنتی داشتن فرصت جهت مطالعه دقیق ویژگی ها و کارایی محصول و مقایسه آن با موارد مشابه می باشد.

از آنجایی که فیلتر روغن فقط تا مدت محدودی قابل استفاده است و سپس نیاز به تعویض دارد، توجه به قیمت فیلتر نیز بسیار حایز اهمیت است. فیلتر هایی که دارای کیفیت مطلوب و قیمتی نسبتا معقول هستند بیشتر پیشنهاد می شوند. برای خرید فیلتر روغنی مقرون به صرفه و همچنین جهت حمایت از کالای داخلی، از فیلتر های روغن تولید داخل کشور بهره بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

ماشین آلات راه سازی

فیلتر ماشین آلات راه سازی : کلیه ماشین آلات راه سازی و سایر ماشین آلات سنگین دارای فیلتر هایی از جمله فیلتر هوا، فیلتر روغن و فیلتر سوخت و فیلتر بخارکش هستند. بعضی از ماشین آلات راه سازی که دارای انواع بالابر هیدرولیکی هستند دارای فیلتر های هیدرولیکی نیز می باشد.

هر کدام از این فیلتر ها با توجه به نامی که دارند وظیفه فیلتر کردن ماده ای را بر عهده دارند. در واقع این فیلتر ها ذرات بسیار ربز را از ماده جدامی کنند. بدین ترتیب مواد ورودی به موتور ماشین تصفیه شده و از ورود مواد خارجی مخلوط شده با هوا، روغن و یا گازوییل به درون موتور جلوگیری می شود.

فیلتر ماشین آلات راه سازی

تصور کنید دستگاه تنفسی انسان به گونه ای که هست عمل نمی کرد. مژک های موجود در دستگاه تنفسی هوای ورودی به ریه را تصفیه نمی کردند. چه اتفاقی می افتاد ؟

هوای تصفیه نشده و نا سالم وارد ریه می شد. بدین ترتیب انسان دچار عارضه های تنفسی بسیاری می شد.

همچنین در صورت عدم عملکرد درست دستگاه تصفیه خون، عناصر حیاتی بدن از طریق خون به بخش های مختلف بدن نمی رسید.این نیز باعث پیامدهایی می شد که سلامت انسان را به خطر می انداخت.

تمامی ماشین آلات راه سازی، همانند سایر ماشین های دارای یک بخش اصلی به نام موتور هستند. این بخش دارای قطعات مختلف با پیچیدگی مخصوص به خود است که با هماهنگی هم موتور ماشین را بوجود آورده اند. هر کدام از قطعات درونی کاری را انجام میدهد و در نهایت کار این اجزا سبب حرکت و عمل این ماشین آلات می شود.

فیلتر هوا چیست؟

فیلتر ماشین آلات راه سازی : اگر بخواهیم به زبانی ساده و قابل درک تعریفی برای فیلتر هوا بیان کنیم: فیلتر هوا یکی از اجزای درونی ماشین آلات راه سازی و دیگر خودرو ها می باشد. این فیلتر هوای ورودی به موتور را تصفیه کرده و از ورود ذرات خارجی به درون موتور جلوگیری می کند.

قطعات مضر خارجی همچون آلاینده های شیمیایی و ذرات ریز مانند گرد و غبار می توانند صدمات زیادی را به اجزای درونی موتور خودرو وارد کنند.

سوپاپ و فنر سوپاپ، یاتاقان ها، پیستون، رینگ پیستون، میل سوپاپ و بسیاری دیگر از اجزای درونی موتور در معرض آسیب دیدن از جانب ذرات ناخالص خارجی هستند. وجود فیلتر هوا از ورود ذرات ناخاص به درون این اجزا جلوگیری می کند.

همچنین فیلتر هوای ماشین آلات راه سازی مقدار هوای ورودی در موتور را نیز تنظیم می کند. بدین ترتیب به اندازه ی لازم هوا وارد موتور انوموبیل شده و باعث مصرف بهینه سوخت می شود.

فیلتر هوا و احتراق سوخت

سوختن یک واکنش شیمیایی معروف است که با کمک اکسیژن صورت می گیرد. احتراق سوخت خودرو و ماشین آلات راه سازی نیز به اکسیژن نیاز دارد. هوای ورودی با قبل از مخلوط شدن با سوخت و انجام انفجار که همان واکنش سوحتن است از فیلترخودرو هوا عبور می کند. فیلترهوا در واقع مانع از ورود ذراتی که برای موتور و دیگر اجزای ماشین مضر هستند می شود. با تصفیه هوای ورودی هوای فیلتر شده و عاری از باکتری، غبار و آلاینده های شیمیایی وارد موتور شده و با سوخت ماشین آلات راه سازی واکنش می دهد.

عملکرد فیلتر هوا در ماشین آلات راه سازی

همان طور که گفته شد فیلتر هوا وظیفه تصفیه هوا را بر عهده دارد. این بدان معناست که هوای ناخالص با عبور از این فیلتر خود را به پیستون می رساند. بعد از آن این هوای خالص با سوخت واکنش می دهد.

هنگامی که هوای نا خالص به درون فیلتر وارد می شود با بر جای گذاشتن ذرات جامد و ناخالص به صورت تصفیه شده در می آید. این هوای بدون غبار و خالص از فیلتر خارج می شود و از طریق پیستون مخصوص خود را به سوخت که در ماشین آلات راه سازی گازوییل است می رساند.

عمر فیلتر هوا در ماشین آلات راه سازی

هوای نا خالصی که به درون فیلتر وارد می شود شامل بسیاری از ذرات خارجی می باشد. این ذرات می توانند غبار، باکتری، ذرات جامد ریز، رطوبت و … باشند. به هنگام تصفیه کردن هوا این ذرات به سطح فیلتر می چسبند. در نتیجه بعد از مدتی عملکرد این فیلتر دیگر مانند قبل نخواهد بود و نیاز به تعویض دارد.

فیلترهای هوا دارای انواع متفاوتی هستند. بعضی از این فیلتر ها قابل شست و شو می باشند و به جای تعویض آن ها را شست و شو می دهند.

زمان تعویض فیلتر هوا بستگی به عملکرد موتور دارد. این بدان معنی است که هر گاه متوجه علایمی از قبیل: کاهش توان موتور، لرزش موتور، افزایش مصرف سوخت و افزایش گازهای خروجی از ماشین شویم باید به فکر تعویض کردن فیلتر هوا باشیم.

عدم تعویض فیلتر هوا موجب عملکرد نا مناسب موتور می شود. در این صورت موتور ناچار است جهت دریافت هوای مورد نیاز از محیط اطراف مکشش را افزایش دهد. در چی افزایش مکش موتور، مصرف سوخت نیز افزایش می یابد. افزایش آلاینده های شیمیایی از جمله مونوکسید کربن به دنبال افزایش مصرف سوخت خواهد بود.

انواع فیلتر هوا در ماشین آلات راه سازی

فیلترهای هوا در ماشین آلات دارای انواع متفاوتی هستند. هر کدام از این فیلتر ها بر اساس شرایط آب و هوایی کارایی منجصر به فردی دارند. فیلتر های هوا شامل موارد زیر هستند:

هوا کش مرطوب:

در این نمونه از انواع فیلتر هوای ماشین آلات راه سازی، محفظه حاوی فیلتر هوا آغشته به روغن می باشد. این روغن در بعضی از نمونه ها غیرقابل تعویض است. در بعضی از نمونه های فیلتر هوای مروطوب امکان تعویض روغن فیلتر نیز وجود دارد. این نوع فیلتر قبلا بیشتر مورد استفاده قرار گرفته ولی اکنون جای خود را به نمونه های پیشرفته با کارایی بهتر داده است.

در محیط هایی با گرد و غبار زیاد از هواکش های روغنی با سیلیکون نیز استفاده می شود.

هوا کش خشک:

این نوع از فیلتر هوا را آکاردئونی سلولزی تشکیل می دهد. گرد و غبار و ذرات خارجی وارد شده به درون هوا کش لا به لای این پلیسه ها می ماند. هوای خالص از قسمت مرکزی آن به سمت سوپاپ هدایت می شود.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

انواع طراحی سایت فروشگاهی

انواع طراحی سایت فروشگاهی : راه ­اندازی ­سایت فروشگاهی یکی از رقابتی‌ترین و سودآورترین صنایع در اینترنت است. اگر می‌خواهید در این کار موفق شوید، طراحی سایت فروشگاهی شما باید به صورتی باشد که یک تجربه کاربری استثنائی را برای مشتریان شما فراهم کند. اگر این کار را انجام ندهید، مطمئن باشید که مشتریان ارزشمندی را از دست خواهید داد. در این مطلب صرف نظر از محصولاتی که می‌فروشید یا مشتریانی که می‌خواهید هدف قرار دهید، پنج مرحله کلیدی برایطراحی سایت فروشگاهی ارائه شده است.

1- استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا مناسب

در ابتدا باید از یک سیستم مدیریت محتوا مناسب برای راه­اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. یکی از بهترین فروشگاه­سازهای کنونی، افزونه «ووکامرس» است که بر روی وردپرس نصب می­شود.. با استفاده از ووکامرس برای طراحی سایت فروشگاهی خود، بسیاری از امکانات پایه و پیشرفته یک سایت فروشگاهی را در اختیار خواهید داشت و در ادامه باید به روش طراحی سایت فروشگاهی خود توجه کنید تا بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد

2- پیداکردن آسان محصولات

باید مطمئن شوید که مشتریان شما بتوانند محصولاتی را که می‌خواهند پیدا کنند. این بدان معناست که به نوار جستجو و منوهای ناوبری نیاز دارید که استفاده از آن‌ها راحت باشد و همچنین به برچسب‌زنی واضح و مشخص در تمام صفحات خود نیاز دارید. با این سه ویژگی، مشتریان می‌توانند محصولاتی را که نیاز دارند در زمان کوتاه پیدا کنند.

الف) منوهای ناوبری

این منوها دسته‌بندی‌های سطح بالا هستند که تمام زیردسته‌های دیگر محصولات را در برمی‌گیرند. پس اگر پوشاک مردانه و زنانه می‌فروشید، یکی از این دسته‌‌بندی‌ها احتمالاً «پیراهن» خواهد بود. اگر کسی روی این دسته‌بندی کلیک کند، باید وارد صفحه‌ای شود که دارای انواع خاص پیراهن، مانند «پیراهن مردانه»، «پیراهن زنانه» و «پیراهن بچه‌گانه» باشد. با این نوع سازماندهی، مشتریان می‌توانند از طریق دسته‌بندی‌ها محصولات خاصی را که می‌خواهند پیدا کنند.

ب) امکانات جستجو

طراحی سایت فروشگاهی : قابلیت جستجو یکی از ویژگی‌های مهم برای مشتریان سایت فروشگاهی است. این قابلیت به مشتریان اجازه می‌دهد که دقیقاً محصول مورد نظر خود را جستجو کنند. دوباره برای مثال در رابطه با پوشاک، اگر مشتری نمی‌خواهد سه سطح دسته‌بندی را ببیند تا یک تی‌شرت مردانه سیاه رنگ سایز متوسط را پیدا کند، باید بتواند این را در نوار جستجو تایپ کرده و نتایج مورد نظر خود را پیدا کند.

ایجاد قابلیت جستجو سطح بالا به زمان و بررسی زیادی نیاز دارد اما زمانی که چنین قابلیتی را ایجاد کنید، ویژگی عالی به سایت خود اضافه کرده‌اید.

ج) زدن برچسب به محصولات

این ویژگی برای تضمین اینکه مشتریان بتوانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. برچسب‌زنی واضح و مشخص یعنی اینکه از چند کلمه برای توصیف محصولی با یک عنوان منحصربه‌فرد استفاده می‌کنید.

پس اگر فردی به دنبال تی‌شرت مردانه سایز متوسط باشد، باید بتواند تمام انواع مختلف تی‌شرت‌ها را مطابق با آن معیارها ببیند. تفاوت چه در رنگ، فروشنده یا چه در معیارهای دیگر باشد، مشتری باید با یک نگاه سریع بتواند متوجه شود که چه چیزی یک محصول را منحصربه‌فرد می‌سازد.

3- هایلایت کردن محصول

انواع طراحی سایت فروشگاهی : طراحی سایت فروشگاهی : حال که مشتریان می‌توانند محصولات را پیدا کنند، باید آن‌ها را هایلایت کنید تا بتوانید بیشتر بفروشید. همانطور که قبلاً اشاره شد، این کار شامل عنوان‌بندی محصولات به صورت منحصربه‌فرد است. این صفحات محصولات باید شامل تصاویر با کیفیت بالا از هر محصول، یک توضیح منحصر بفرد، مشخصات مهم‌ترین ویژگی‌های محصول و مهم‌تر از همه قیمت محصول باشد.

تمام این اطلاعات باعث می‌شود مشتریان متوجه باشند که چه چیزی را می‌خواهند خریداری کنند. این همچنین به آن‌ها کمک می‌کند که محصولات را مقایسه کرده و بتوانند بهترین خرید را داشته باشند. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید محصولات خود را بفروشید، مطمئن شوید که تا حد امکان اطلاعات بیشتری درباره هر یک از آن‌ها ارائه کنید.

اگر یک محصول واقعاً بخشی از یک محصول بزرگ‌تر است، به آن‌ها بگویید. یا اگر واقعاً همراه با یک محصول دیگر عملکرد بهتری دارد، به این موضوع هم اشاره کنید. هر چه مشتریان اطلاعات بیشتری داشته باشند، احتمال خریدکردن آن­ها بیشتر است.

4- خرید راحت چند محصول به طور همزمان

تمام خریداران نمی‌خواهند یک محصول بخرند و سایت را ترک کنند. در حقیقت، بسیاری از آن‌ها می‌خواهند چند محصول را به طور همزمان خریداری کنند. اینجاست که داشتن ویژگی سبد خرید مفید خواهد بود.

سبد خرید به مشتریان اجازه می‌دهد که محصولات مورد نظر خود را انتخاب کرده و به طور همزمان خریداری کنند. سبد خرید باید به مشتریان اجازه دهد که محصولات را اضافه یا حذف کنند و باید مبلغ پرداختی کل را نشان دهد.

از طرف دیگر، استفاده از سبد خرید می‌تواند باعث شود که مشتریان خرید خود را وسط کار رها نکنند. اگر این اتفاق بیافتد، می‌توانید به طور خودکار به کاربران ایمیل ارسال کرده و یادآوری کنید. اکثر افراد بی‌دلیل خرید خود را نیمه کاره رها نمی‌کنند – و برخی از آن‌ها احتمالاً می‌خواهند بعداً بازگردند و خرید خود را کامل کنند.

5- نشان دادن کمبود محصول در فروشگاه

یکی از بهترین روش­هایی که می‌توانید درآمد بیشتری از یک سایت فروشگاهی داشته باشید، نشان دادن کمبود محصول است. در فروشگاه‌های فیزیکی، مشتریان می‌توانند ببینند که چه تعداد از یک محصول در قفسه‌ها باقی مانده است. این باعث افزایش خریدهای ضروری و در نتیجه افزایش درآمد این فروشگاه‌ها می‌شود.

شما نیز در عوض می‌توانید کمبود محصول را به یک روش دیگر نشان دهید و این مورد به نحوه طراحی سایت فروشگاهی شما بستگی دارد. ساده‌ترین راه آن است که جمله کوتاهی در کنار هر محصول قرار دهید که نشان می‌دهد چه تعداد از آن محصول در انبار باقی مانده است.

این احساس ضرورت سبب می‌شود که مشتریان اقدام به خرید محصول کنند، چون اکثر مردم نمی‌خواهند چیزی را که می‌تواند زندگی آن‌ها را بهبود بخشد از دست بدهند، حتی اگر آن محصول یک تی‌شرت باشد. به علاوه، اگر فروشنده‌ای دیگر محصولی را تولید نمی‌کند اما شما در انبار خود آن محصولات را دارید، با نشان دادن تعداد باقی‌مانده و اینکه دیگر این محصول تولید نمی‌شود، از این مزیت به نفع خود استفاده کنید.

۶- ایجاد امکان خرید برای همه

و در آخر، اگر می‌خواهید طراحی سایت فروشگاهی مناسبی داشته باشید، باید خریدکردن را برای مردم راحت ‌تر کنید. مهم‌تر از همه، این یعنی نباید کسی را مجبور کنید برای خرید کردن حساب کاربری ایجاد کند.

اگر این کار را انجام دهید، یک فاصله بزرگ را بین آن‌ها و خرید آن‌ها ایجاد می‌کنید. این به آن‌ها انگیزه می‌دهد که جای دیگری را برای خرید کردن پیدا کنند. پس اگر می‌خواهید موفق باشید، تا حد امکان تجربه خرید راحت‌تری را برای مشتریان فراهم کنید.

7- پیداکردن بهترین شرکت طراحی سایت

حالا که بهترین راه‌ها برای ایجاد سایت فروشگاهی را می‌شناسید، وقت آن رسیده شرکتی را پیدا کنید که بتواند به شما کمک کند. اگر می‌خواهید سایتی داشته باشید که به رشد کسب و کارتان کمک کند، یک شرکت متخصص پیدا کنید که این اتفاق را عملی کند!

سخن آخر

برنامه‌ریزی و رویاپردازی کار ساده ای است، مهم‌تر از هرچیز عملگرا بودن است. پس همانطور که از قدیم گفته‌اند کار امروز را به فردا نیندازید. از همین الان و همین نقطه آغاز کنید. فراموش نکنید که مهم‌ترین اصل برای رسیدن به هدف این است که عملگرا باشید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

ویژگی های لولاهای گازور : افرادی که در زمینه تولید یا تعمیرات لوازم منزل از جمله کابینت ها و کمد ها و بوفه ها و میز های تلوزیون و ... فعالیت می کنند می دانند که یکی از یراق آلات مورد نیاز در حوزه فعالیت آنها لولا است.لولا نقش بسیار مهمی در  تولید و تعمیرات لوازم منزل و انواع درب منزل و ... ایفا می کند .یک لولای خوب و با کیفیت می تواند عمر یک محصول مانند کابینت یا کمد را زیاد کند درحالیکه اگر از لولای نامناسب و بی کیفیتی استفاده شود بعد از مدت کوتاهی در اثر خورده شدن و از بین رفتن لولاها ، درب های کابینت یا کمد شما شکل خود را از دست داده و خیلی زود نیاز به رگلاژ یا تعمیر و تعویض لولاها پیدا می کنند.

ویژگی های لولاهای گازور

از طرفی استفاده از لولاهای با کیفیت باعث می شود که به راحتی با وسایل خانه به ویژه کابینت های آشپزخانه کار کرده و هیچ گونه  نگرانی بابت محکم بسته شدن درب های کابینت نداشته باشید.تصور کنید که درب کمد اتاق کودکتان هر بار محکم بسته شود و صدای ناهنجاری ایجاد کند که منجر به به هم خوردن آرامش شما و فرزند دلبندتان شود.این مسئله می تواند ناشی از کاربرد یک لولای بی کیفیت و ساده و قدیمی در درب کمد کودکتان باشد.با توجه به این موارد می توان ادعا کرد که  لولاها نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کنند.

لولای آرام بند

همانطور که می دانید لولاهای قدیمی از جنس آهن ساخته شده و در برابر رطوبت مقاومت پایینی دارند.همچنین این لولاها طی مدت زمان کوتاهی دچار خوردگی شده و از بین می روند و بنابراین باز و بسته کردن درب ها را با مشکل مواجه می کنند.همچین این لولاها از بسته شدن درب ها با فشار زیاد جلوگیری نمی کنند و خیلی از اوقات درب با فشار زیاد بسته شده و صدای ناهنجار و گوش خراشی را تولید می کند.محکم بسته شدن درب ها نه تنها منجر به آزار اهالی خانه می شود بلکه به درب ها نیز آسیب می زند.امروزه به مدد پیشرفت تکنولوژی، نسل جدیدی از لولاها تولید شده اند.لولاهایی که از بسته شدن درب ها با فشار زیاد جلوگیری کرده  و اجازه نمی دهند که در هنگام بسته شدن درب ،صدای ناهنجاری ایجاد شود.لولای گازور یکی از انواع لو لاهای آرام است.

ویژگی های لولاهای گازور

لولاهای گازور از جنس استیل ساخته شده و بنابراین در برابر گرما و سرما و رطوبت مقاوم هستند.جنس این لولاها به گونه ایی است که دارای مقاومت بالایی هستند و طول عمر بالایی دارند.این لولاها دارای پمپی هستند که از بسته شدن درب با فشار زیاد جلوگیری کرده و مانع از ایجاد صدای بلند و گوش خراش در هنگام بسته شدن درب می شود.

ویژگی های یک لولای گازور آرام با کیفیت بالا

ویژگی های لولاهای گازور : یک لولای گازور آرام بند با کیفیت به گونه ایی ساخته می شود که نوع قالب و تلرانس قطعات بسیار دقیق است.روغن صنعتی به کار رفته در پمپ لولای گازور از نوع با کیفیت بوده که همین امر منجر به کیفیت بالا و دوام لولا می شود.یک لولای گازور آرام بند با کیفیت دارای یک گیره  کلیپسی محکم و قوی است که از جنس سرب فشرده ساخته شده است.تمامی پیچ های تنظیمی و سوراخ های یک لولای گازور آرام بند با کیفیت می بایست از فولاد حرارتی ساخته شده و دارای کیفیت و دوام بالایی باشد.یک لولای گازور با کیفیت این قابلیت را دراد که در سه حالت  طول و عرض و ارتفاع تنظیم شود.همچنی این لولاها می بایست در هنگام باز و بسته شدن درب صدای بسیار کمی داشته باشند.

نصب لولای گازور آرام بند بر روی کابینت

گام اول مشخص کردن محل قرارگیری لولای بر روی درب کابینت است. ابتدا باید محل قرار گیری لولا را با استفاده از ابزار مخصوص به صورت گرد و با عمق دقیق سوراخ کرد به طوریکه قسمت قوسی لولا به راحتی درون سوراخ جای گیرد.حالا باید با استفاده از دریل محل قرار گیری پیچ ها را سوراخ کنید.به خاطر داشته باشید که قبل از سوراخ کردن بدنه و درب کابینت ابتدا محل پیچ ها را بر روی بدنه و درب کابینت با مداد علامت زده و سپس با استفاده از دریل محل های مورد نظر را سوراخ کنید.

در مرحله بعد با کمک یک پیچ گوشتی باید پیچ ها را بر روی بدنه و درب کابینت محکم کنید.در هنگام محکم کردن پیچ ها به این نکته دقت داشته باشید درب کابینت و  لولا باید به صورت عمودی و با زوایه 90 درجه باشند.بهتر است این کار ا دو نفره انجام بدهید چون تکان نخوردن درب کابینت و ثابت نگ ه داشتن در هنگام نصب لولا اهمیت زیادی دارد.

حالا وقت آن است که درب را به بدنه کابینت متصل کنید .ر این مرحله با محکم کردن پیچ ها بر روی بدنه ،درب کابینت که لولا بر آن سوار شده است را به بدنه کابینت متصل می کنیم.دقت داشته باشید که اگر از قبل محل قرار گیری پیچ ها را بر روی درب و همچنین بدنه کابینت به درستی مشخص کرده باشید در این مرحله مشکلی نخواهید داشت و به راحتی می توانید درب را به بدنه متصل کنید.

قیمت لولای گازور

از آنجایی که لولای گازور آرام بند درانواع مختلف و با برندهای مختلف و با کیفیت های مختلفی در بازار موجود هستند لذا قیمت های متفاوتی نیز برای این محصول وجود دارد.برا ی اینکه  بتوانید  با انواع لولاهای گازور آرام بند موجود در بازار آشنایی پیدا کرده و از کیفیت و کاربرد و قیمت آنها مطلع شوید و همچنین یبتوانید بهترین برندهای لولای گازو.ر را بشناسید می بایست به یک مرجه معتبر دسترسی داشته باشید./برای این  منظور ما به شما توصیه می کنیم که به وب سایت خوگر پلاس مراجعه نمایید.

در این وب سایت تنوع بی نظیری از انواع یراق آلات به ویژه لولای های گازور آرام بند وجود دارد .اطلاعات کاملی در رابطه با لولاهای گازور وجود دارد که می توانید از طریق آنها با کاربرد هر یک از لولاهای گازور آشنا شده و نحوه نصب و یا رگلاژ آنها را یاد بگیرید.اگر قصد خرید دارید نیز می توانید بهترین برندهای لولاهای گازور با قیمتی مناسب را از طریق وب سایت خوگر پلاس تهیه کنید و بدین تریتب خریدی مطئنن و البته راحت و ارزان داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

گندگی – Thicknesser

مقدمه

گندگی برای یك ضخامت کردن چوب ها و همچنین برای به دست آوردن تعداد زیادی قطعات چوبی با ضخامت یا عرض یکسان بکار می رود.
این ماشین در بازار به عرض صفحه (اندازه عرض دهانه ورودی چوب) شناخته می شود. به طور مثال منظور از گندگی ۴۰ این است که عرض صفحه و یا طول تیغه گندگی ۴۰ سانتی متر است.

 

ماشین های گندگی،از نظر هدایت صفحه و تنظیم  آن،  به دو گروه  تقسیم می شوند:

 

الف) ماشین گندگی با بالابر اتوماتیك (تنظیم صفحه خودکار)

 

ب) ماشین گندگی با بالابر دستی

 

در نوع اول، صفحه تنظیم ضخامت، تنها با استفاده از دو دکمه انجام می شود. یکی صفحه را بالا برده و دیگری آنرا پایین می آورد و به اندازه مورد نظر تنظیم می شود.
البته این، بدان معنا نیست که صفحه ی ماشین با دست بالا و پایین نمی رود. در واقع در این ماشین ها بالابردستی نیز وجود دارد تا وقتی بالابر اتوماتیك از کار می افتد ، مورد استفاده قرار می گیرد.

در نوع دوم، بالابر با دست حرکت کرده و صفحه را به اندازه لازم بالا یا پایین برده و تنظیم می کند.

کاربرد گندگی

گندگی، برخلاف ماشین کف رند که چوب را از زیر می رندد، رو رند است.
بنابراین باید حداقل یك طرف (یكرو) چوب ها دارای سطح صاف و مسطح باشد.  (یعنی کف رند شده باشند) در غیر اینصورت نمی توان انتظار داشت که نتیجه مطلوب حاصل شود.
از این ماشین برای به دست آوردن عرض یکسان تعداد زیادی قطعات چوبی نازك نیز می توان استفاده کرد.
تکنیک انجام آن به این قرار است:

الف) باید چند قطعه چوب در کنار هم و به طور همزمان به داخل گندگی هدایت شود. زیرا راندمان کار افزایش یافته و همچنین از کج شدن چوب ها نیز جلوگیری می شود.

 

ب) قطعاتی که با یکدیگر زیر ماشین می روند، اختلاف اندازه زیادی نداشته باشند. زیرا بیش از اندازه نمی توان به ماشین بار داد.

قسمت های مختلف ماشین گندگی

  • بدنه ماشین
  • الکتروموتور
  • کلیدهای قطع و وصل
  • توپی
  • غلتک ها
    • غلتک آجدار
    • غلتک صاف
    • غلتک صاف پایینی
  • صفحه ماشین
  • حفاظ های ماشین
    • حفاظ توپی و غلتک ها
    • حفاظ جانبی
    • شانه های چوب گیر
  • یاتاقان ها
  • کفشک ها
  • شاخص تنظیم ضخامت
  • دهانه خروج پوشال
  • زنجیرهای انتقال قدرت و نیرو
  • فرمان بالا و پایین برنده صفحه

برای آشنایی با فروشندگان انواع ماشین گندگی و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

رنده – کف رند – Surface Planer

مقدمه

قبل از انجام هر عملیاتی روی چوب، ابتدا باید پهنا و سپس ضخامت سطوح مختلف چوبی را با رنده – کف رند ، صاف و مسطح کرد.
بنابراین برای تسطیح قطعات چوبی، یك رو و یك نر کردن چوبها، دو راهه زدن با دقت و سرعت بیشتر، از ماشین کف رند استفاده می شود.
در بازار، ماشین رنده – کف رند را برحسب اندازه ی عرض صفحه می شناسند. یعنی زمانی که گفته می شود کف رند 40، یعنی عرض صفحه ی ماشین 40 سانتی متر است. (که برابر با طول تیغه ی ماشین کف رند است)

انواع ماشین رنده و کاربرد آنها

 ماشین های رنده – کف رند ، از نظر پیشبرد کار به چند دسته تقسیم می شوند: 

الف) ماشین های کف رند قدیمی (سنتی): هنوز هم از آنها استفاده می شود؛ در این ماشین ها پیشبرد کار به صورت دستی بوده و موارد حفاظتی و ایمنی در آنها کمتر رعایت شده است.

 

ب) ماشین های کف رند مجهز به دستگاه  هدایت کننده چوب:
روی این ماشین ها دستگاهی نصب است که روی چوب قرار گرفته، آنرا به پیش برده و از تیغه عبور می دهد.
در این ماشینها دست به هیچ وجه به تیغه نزدیك نمی شود و ازاین نظر ایمنی بیشتری دارد.
سرعت و دقت نیز در این ماشین ها بیشتر است زیرا چوب به طور یکنواخت و مداوم از روی تیغه عبور داده می شود.
این امر باعث صاف و یکنواخت شدن سطوح چوب هاست.

 

ج) ماشین های کف رند کامپیوتری (CNC) :
نوع پیشرفته ماشین های کف رند بوده که درکارخانه ها از آنها استفاده می شود.
تمام عملیات در آنها به صورت اتوماتیك انجام می گیرد و در واقع فرمان از طریق رایانه به ماشین داده می شود. به زبان ساده، همه کارها با برنامه ای که به ماشین داده شده، انجام می گیرد.

 

د) ماشین های کف رند مخصوص:
ماشین های دیگری نیز در خط تولید کارخانه ها (به ویژه در خط تولید پارکت) وجود دارند که معمولا از آنها استفاده می شود.
در این ماشین ها در یك مرحله ممکن است چهار تیغه یا بیشتر با چوب برخورد کرده و عملیات رندیدن سطوح مختلف چوب واحتمالا ً عمل فرزکاری انجام گیرند. به عبارت ساده تر، با یك مرحله عبور، چهار طرف چوب رنده می شود. بنابراین به این نوع ماشین ها فرز چند تیغه نیز می گویند. در این ماشین ها همزمان چهار طرف چوب رنده و گندگی می شود.

قسمتهای مختلف یك ماشین کف رند

  • بدنه ماشین
  • صفحه ورودی و خروجی
  • گونیا
  • اهرم های تنظیم صفحه با توپی و متعلقات آن
  • الکتروموتور
  • کلیدهای قطع و وصل
  • حفاظ

برای آشنایی با فروشندگان ماشین رنده و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

اره نواری – اره فلکه

معرفی

اره نواری – اره فلکه ، از اولین ماشینهای عمومی صنایع چوب به شمار می رود که درسال ۱۷۲۵ میلادی در انگلستان ساخته شد و به تدریج به شکل امروزی تکمیل گردید.

این ماشین، در صنایع مختلف چوب بری و تبدیل گرده بینه های قطور به تراورس، الوار یا تخته استفاده می شود. انواع ماشین های اره نواری در کارگاه های بزرگ و کوچك، صنایع مبلمان و چوب بری ها کاربرد داشته و از آنها می توان برای برش های طولی، عرضی، ساخت اتصالات چوبی، برش های تحت زاویه و مورب نیز استفاده کرد.

انواع ماشین اره نواری و کاربرد آنها

ماشینهای اره نواری با توجه به ساختاری که دارند به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

۱-ماشینهای اره نواری افقی (اره رام)

این ماشینها اغلب در کارخانه های چوب بری مورداستفاده قرار گرفته و دارای قطر فلکه ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر می باشد. پهنای تیغ اره در این ماشین ها ممکن است به ۲۵ سانتیمتر هم برسد، که به این سبب، از آنها در کارخانه های چوب بری، تهیه تخته چندلا و روکش به منظور تبدیل گرده بینه های قطور به الوار یا سایر فرآورده های چوبی ماسیو استفاده می شود. این اره ها با نام اره رام نیز شناخته می شوند.

۲-ماشینهای اره نواری عمودی

در این نوع ماشین ها معمولا قطر فلکه ها حداکثر به ۱۰۰ سانتیمتر می رسد، و کوچك ترین نوع آن، رومیزی است که در صنایع چوب، برای بریدن قطعات چوب های معرق مورد استفاده قرار می گیرد.از ماشینهای اره نواری عمودی، در تبدیل گرده بینه،الوار و تخته به ابعاد کوچك تر (ابعادمورد مصرف) وهمچنین در ساخت انواع اتصالات چوبی و به طور کلی انواع برش های طولی، عرضی، زاویه دار وحتی قوس دار استفاده می شود.ماشینهای اره نواری، براساس قطر فلکه، در بازارعرضه می شوند؛ یعنی منظور از اره فلکه ۶۰، ماشین اره فلکه ای است که قطر فلکه آن، ۶۰ سانتیمتر می باشد.

متعلقات اره نواری – اره فلکه

  • بدنه
  • فلکه ها
  • بانداژ دور فلکه
  • حفاظ ها
  • صفحه
  • گونیا
  • تیغ اره
  • دستگاه هدایت تیغه­ اره نواری
  • ترمز فلکه پایین

تیغه ماشین اره نواری و انواع آن

تیغــه اره هــا را با توجــه به تنــوع گونه های چوبــی داخلی و وارداتی، و همچنین تفاوت زیاد بین نرمی و سختی آنها، می توان ازنظر فرم، گام دندانه و جنس، به چند گروه تقسیم بندی نمود.

انواع تیغه از نظر فرم دندانه

تنوع درفــرم دندانه تیغه اره، برای فراهم کردن شــرایطی اســت که تیغه اره بتوانــد به راحتی انواع چوب هــا را برش دهد. گونه ی چــوب در تعیین فرم دندانه بســیار مؤثراســت؛ در واقع برای برش چوب های سخت ازدندانه ی به فرم NU که مشخص کننده­ دندانه ی منقطع می باشــد، و بــرای برش چوب های نرم از دندانــه ی به فرم NV اســتفاده می گردد که مشــخص کننده دندانه های پشت ســرهم می باشد. فرمهای دیگری که برای برش چوب های بین نرم وســخت مناسب هســتند، در شكل نشان داده شده است.

برای کاهش ســطح درگیری تیغه اره با چوب، دندانه ی تیغه اره را به چپ و راســت خم می کنند؛که این عمل، باعث ازدیاد ضخامت تیغه اره در محل دندانه ها شــده و حرکت روان و بدون اصطكاك تمام سطح تیغه اره در چوب را فراهم می آورد. مقــدار چپ و راســت تیغه اره، بــه نرمی و ســختی و مقدار رطوبت چوب بستگی دارد؛ به عبارت دیگر، برای چوب های نرم و مرطوب، مقدار چپ و راســت زیاد و برای چوب های ســخت وخشــك، مقدار آن باید کم باشد.زاویه دندانه نیز با توجه به نرمی و سختی چوب ساخته می شود.

تیغه، یكی از قســمت های مهم اره نواری – اره فلکه است كه كنترل دندانه های آن، قبل از شروع به كار و تیز كردن به موقع آن، از بروز حوادث جلوگیری كــرده و باعث افزایش  طول عمر اره می شــود. استفاده از تیغه اره با دندانه های مناسب جهت برش چوب های مختلف، از جمله نكات مهمی اســت كه در هنگام كار باید رعایت كرد، زیــرا نتایج مطلوب زیر را در برخواهد داشت:

  • سطح برش خوب
  • افزایش طول عمر تیغه
  • افزایش راندمان كار
  • كاهش سر و صدا
  • جلوگیری از حوادث
  • افزایش فاصله ی تیز كردن اره

برای آشنایی با فروشندگان اره نواری و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

اره دورکن چوب

معرفی

دستگاه اره دورکن یا اره مجموعه (Sliding Table Saw) یک اره گرد است که صفحات چوبی و چوب های فرآوری شده (مانند ورق های ام دی اف، تخته خرده چوب، تخته چند لایه) را در ابعاد و زوایای مشخص و با دقت بسیار بالا برش می دهد.این اره به طور عمده برای برش صفحات چوبی وفرآوری شده بزرگ استفاده شده و جزو ماشین آلات اصلی کارخانجات صنایع چوب محسوب شده و کاربران بسیاری دارد.

نسل جدید اره دورکن

نسل جدید دستگاه های دورکن شامل دو واحد اره می باشد که یکی اره اصلی و جهت برش آن از بالا و دیگری اره خط زن و جهت برش از پایین است. میزکشویی اره، قسمتی از دستگاه دورکن است که برای جلو و عقب بردن قطعه کار به سمت تیغه اره به صورت کنترل شده استفاده می شود. ابعاد این میز به شما این امکان را می دهد تا صفحات چوبی را به راحتی و با دقت بالا برش دهید. این دستگاه معمولاً از دو موتور استفاده می کند، موتور اصلی برای اره برش و موتورفرعی برای اره خط زن.نحوه عملکرد میز اره دورکن

جهت حفظ ایمنی کارگر هنگام کار با دستگاه و برش قطعات استفاده از گیره نگهدارنده الزامی است به ویژه برای برش قطعات کوچک.

 

برای رسیدن به برش بهینه مواد مختلف از جمله چوب، ور ق ام دی اف خام یا روکش شده، ورق تخته خرده چوب خام یا روکش شده، تخته چندلایه و یا سایر مواد باید از تیغه اره مناسب استفاده کرد.

 

اره دورکن در دو مدل دستی و اتوماتیک موجوداست.درمدلهای اتوماتیک صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد اره دورکن شامل: ارتفاع و زاویه تیغ اره اصلی و تیغ اره خط زن همچنین سرعت برش وجود دارد.

دستگاه اره دورکن آلتندورف آلمان

معروفترین سازندگان این اره آلتندورف (آلمان)، فلدر (اطریش)، اس سی ام (ایتالیا) و همچنین مارتین (آلمان)میباشند.

 

ساختمان دستگاه

 

اره دورکن از این قطعات تشکیل شده است:

  • موتور (Engine)
  • بدنه دستگاه (Frame)
  • تیغه برش (Saw blade)
  • تیغ خط زن (Scoring blade)
  • تیغه چاقویی جداکننده (Riving knife)
  • میز برش (Rip table)
  • سرپوش محافظ (Overhead guard)
  • دکمه توقف اضطراری (Emergency stop)
  • پنل کنترل دستگاه (Control panel)
  • میز کشویی (Sliding table)

برای آشنایی با فروشندگان اره دورکن و مشاهده جزییات محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هانی

طراحی سایت دیجیتال مارکتینگ

https://karait.com/

 



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , وب سایت , تعرفه طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 شهريور 1398 | نظرات ()