یراق آلات آینه
نوشته شده توسط : هانی

یراق آلات آینه

یراق آلات آینه به منظور نصب و زیبا سازی آینه مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله با یراق آلات آینه آشنا می شویم.

یراق آلات آینه

آینه از الزامات هر خانه ای است. جایی که در آن خود را تماشا خواهید کرد. اما بهتر است اندکی با نگاهی متفاوت به آینه بپردازیم. نگاهی که ما را ترغیب می ‌کند تا قبل از ورود به مبحث یراق آلات آینه، اندکی در باب فضا سازی ها با کمک آینه در یک خانه بگوییم.

 

آینه در خانه شما به زیبایی می ‌تواند نوری بیشتر، حسی دلباز تر و حجم انرژی بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. آینه ها از بهترین گزینه ها به جهت تکمیل دکوراسیون یک خانه خواهند بود. یک آینه به راحتی می ‌تواند یک فضای کوچک را دلباز تر جلوه دهد، یک اتاق کم نور را روشن تر نشان بدهد و یک دکوراسیون معمولی را بسیار جذاب تر و درخشان تر نماید.

 

نقش یراق آلات آینه در دکوراسیون

این حس زیبایی که همراه آینه است باعث شده تا این عنصر ساده در دکوراسیون از دوران کهن همراه با انواع هنر ها و سبک های معماری در تمام نقاط جهان باشد. هنر آینه ‌کاری ایرانیان که از دیرباز جزو زیبا ترین سبک های معماری این سرزمین است، گواه شیرینی است بر این همراهی تاریخی. البته در نگاه معماری این دوران، دیگر آینه کاری چندان جایگاه عملی ندارد.

 

اما همراه با نگاهی دیگر آینه راه خودش را در فضای داخل خانه ها گشوده است. به طوری که در سبک های دکوراسیون امروزی با استفاده های خلاقانه و گاها روش های علمی و هنری توانسته در خلق فضا هایی متفاوت و مجلل و گاها مدرن کمک‌ حال معماران باشد.

آینه در خلق فضا های مدرن

البته استفاده از آینه در خلق فضا های مدرن و مجلل توسط معماران چیزی نیست که با چسباندن یک آینه بر دیوار یک اتاق حاصل شود. این زیبایی برای آن که در مسیر ذهن خلاق معماران خودی نشان بدهد، نیاز به تجهیزات و الزاماتی دارد.

 

تجهیزاتی که می ‌توانند با درک درست نیاز معماران و طراحان دکوراسیون به روش های استفاده از آینه رنگ و بوی متفاوت تری بدهند. تجهیزاتی که در دنیای طراحی دکوراسیون به عنوان یراق آلات آینه از آنها یاد می ‌شود. حال که همراه با مقدمه ای از آینه ها آمدیم، در ادامه با انواع این نوع از یراق آلات آشنا خواهیم شد.

 

یراق آلات آینه و فصل مشترک آن با شیشه

در برخی از کاربرد های آینه در داخل فضا های موجود در ساختمان گاها طراحان دکوراسیون علاقه دارند که آینه ی نصب شده به نوعی متحرک باشد و یا ایجاد درب هایی نماید که بر روی کمد دیواری نصب شده و حالت پنهان پیدا کند. ایجاد یک آینه ی متحرک نیازمند یراق آلات آینه با رویکرد مشابه با یراق آلات شیشه خواهد بود. این فصل مشترک را می توان در انواع زیر مشاهده کرد.

انواع یراق آلات آینه

  • لولا: لولا ها در شیشه و آینه ساختار متفاوتی دارند. لولا ها از جمله الزامات مهم در یراق آلات شیشه و آینه هستند.
  • دستگیره: اگر بخواهید آینه ی متحرک زیبا تری داشته باشید، بهتر است آینه ی شما فاقد هرگونه قاب یا تجهیز اضافه باشد. دستگیره برای یک آینه ی متحرک با شرط آن که به راحتی بر روی آینه نصب شود باید یک ساختار متفاوتی در طراحی داشته باشد.
  • ریل: آینه ی متحرک به هر صورت از شیشه ساخته می شود و شیشه ماهیت خطرناکی دارد. این مسئله باعث خلق ریل های مخصوصی در زمینه ی یراق آلات آینه شده است.
  • فریم: اصولا آینه را داخل یک قاب می گذارند. قاب یا همان فریم از جمله ابتدایی ترین یراق آلات محسوب می شوند. فریم ها می توانند در خلق زیبایی های آینده تاثیرگذار باشند.
  • بست آینه: می ‌توان از آن برای بسیاری دیگر از وسایل با جهت آویزان شدن بر دیوار استفاده کرد. بست آینه یک تجهیز ساده و کوچک و قالبا گرد است که با نصب چند تایی بر روی دیوار می توان آینه را بر آن قرار داد. بست آینه داخل خود شیاری دارد که آینه در داخل آن قرار می گیرد.
  • انواع گونیا: یک نوع بست ساده ی گونیا شکل است. از جمله یراق آلات آینه که غالباً در زیر آینه نصب می‌ شود. گونیا یک قطعه ی فلزی ۹۰ درجه تا خورده است که در هر ضلع خود یک سوراخ به جهت نصب بر روی دیوار دارد.

حساس ترین یراق آلات

یراق آلات آینه می تواند جزو حساس ترین یراق آلات در نوع خود باشد . چرا که اکثر این دست از یراق آلات با هدف آویزان کردن آینه طراحی شده اند و آینه از جنس شیشه خواهد بود. این حساسیت را باید هر کسی در استفاده از آینه داشته باشد و در نصب آن از یراق آلات مطمئن استفاده نماید.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: